Co zrobić, żeby nie jeść słodyczy?

Co zrobić, żeby nie jeść słodyczy?

Redakcja

2016-12-25

brak komentarzy

Co zrobić, żeby nie jeść słodyczy? Nadmierny apetyt na słodkości to nie jedynie niebezpieczeństwo dla figury, ale a także dla naszego zdrowia. Oto jak odzwyczaić się od węglowodanów!

Jak nie jeść słodyczy?

Nadmierny apetyt na słodycze stwarza ryzyko dla figury. W związku z tym tak ważne jest, by najrozsądniej całkowicie wykreślić je ze swojego menu. Szczególnie, że cukier nie jest naszemu ciału do czegokolwiek niezbędny. Nie bez przyczyny jego wartość odżywczą określa się mianem pustych kcal. W dodatku bardzo sprzyja tyciu, bo nasze ciało błyskawicznie zamienia go w tkankę tłuszczową. Czemu zatem ciągle czujemy taki przymus sięgania po słodkości? Okazuje się, że cukier działa na nasz mózg analogicznie jak narkotyki. Pod wpływem słodkości mózg uzależnia się od swoich indywidualnych endorfin. Co prawda narkotyki wywołują silniejszy rezultat aniżeli cukier a także są zdecydowanie bardziej ryzykowne, ale mechanizm bywa podobny

Cukier – fałszywa energia

Nierozsądnie jest w całości rezygnować ze słodkości. Prędzej czy później złamiesz się a także pochłoniesz pół tortu lub opakowanie ptasiego mleczka. W związku z tym zaleca się łakomczuchom polubić gorzką czekoladę. Wiemy, że jest to trudne, ale jeśli ograniczysz ilość węglowodanów w diecie, w ogóle nie będzie ci się wydawała taka gorzka. Jedz ją w formie deseru, nie na pusty brzuch. Słodycze jedzone zamiast porannego posiłku, a także po zmroku, są największym wrogiem smukłej postury.

Zastąp cukier innymi przekąskami

Zaspokoisz ssanie w żołądku, a ochota na słodkości minie. Co prawda świeże owoce także posiadają cukier i są kaloryczne, są jednak o wiele bardziej zdrowe aniżeli batony.

Wdech-wydech

Znajdź spokojne miejsce, usiądź wygodnie a także przez parę min. skup się na swoim oddechu. Po paru minutach pragnienie słodkości powinno ustąpić.

Skup się na czymś innym

Skuś się na się na krótki spacer, np. po lesie. Omijaj okolice, w których możesz natknąć się na cukiernię.

Pij dużo dużo płynów

Osoby, które piją za mało płynu, zazwyczaj mylą pragnienie z głodem.

Zacznij przyjmować L-Glutaminę

Jest to suplement, który redukuje głód na słodkości, a także inne elementy uzależniające. Analizy wykonane na osobach uzależnionych od trunku dowiodły, że 2-3 gramy L-Glutaminy, podawane 3 razy na dzień, zmniejszyły chęć picia, wrażenie niepokoju a także poprawiły jakość snu.

A więc...

Nie trzeba tak naprawdę żadnej wielkiej filozofii, żeby przestać jeść słodycze. Wystarczy trochę samozaparcia i uważne wsłuchiwanie się w swój własny organizm. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie