Czy warto gotować na parze?

Czy warto gotować na parze?

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

W trakcie klasycznego gotowania partia istotnych składników wzmacniających przechodzi do płynu, którą wylewamy. Polecamy gotowanie na parze - najzdrowszy środek przyrządzania spożywania. Pozwala utrzymać maksimum korzyści witamin a także minerałów.

Szacuje się, że w trakcie klasycznego gotowania straty witamin a także soli mineralnych sięgają mniej więcej 40 procent. W szczególności podatne na zniszczenia okazują się wit. rozpuszczalne w wodzie – C (wielomiesięczne gotowanie prowokuje zniszczenie choćby do 70 procentach owej wit.) a także z zespołu B. Woda przejmuje także trochę rozpuszczalnych w tłuszczach witamin A a także E. Straty witamin następują choćby w trakcie krótkiego gotowania, co to oznacza blanszowania!

Gdy gotujesz na parze, nie dodawaj tkanki tłuszczowej, oraz nie sól (jeżeli już, to minimalnie), para wydobywa zawartą w artykułach sól.

Co można gotować na parze

W trakcie gotowania na parze temperatura sięga choćby 120°C (w wodzie 100°C), wobec tego potrawy błyskawicznie okazują się gotowe. Zwłaszcza łatwo rozgotować jarzyny, robią się wówczas niesmaczne. Ugotowane al dente utrzymują piękny kolor, znajdują się jędrne a także posiadają zdecydowany smak. Na parze możesz gotować wszelkie jarzyny, choćby liściaste, przykładowo szpinak. Za pomocą pary dość zyskują na smaku ziemniaki posypane ziołami, brokuły a także kalafior. Nie rekomendujemy pomidorów, bo tracą smak. W taki środek ugotujesz także pokrojone na porcje mięso – swobodnie łagodne gatunki (drób a także cielęcinę). Na parze znakomicie udają się także ryby. Przed gotowaniem zaleca się je skropić napojem z cytryny. Nie zapominaj, by bezpośrednio przed gotowaniem mięso a także ryby pokroić na kawałki równych rozmiarów. Ryby a także mięsa ugotowane na parze znajdują się nieco strawne a także zdecydowanie mniej tłuste od smażonych czy prażonych.

Para wodna świetnie wydobywa smak ryżu, bardzo jego najszlachetniejsze aromatyczne wariantów – basmati a także jaśminowego.

Jak przyprawiać potrawy gotowane na parze

Produktów bezpośrednio przed gotowaniem nie solimy, bo łatwo przesolić. Lepiej je w ostateczności dosolić już na talerzu. Za to nie żałuj im ziół, świeżych lub suszonych. Dla smaku do wody mineralnej możesz ułożyć parę gałązek świeżych ziół lub kostkę bulionową. Gdy gotujesz rybę na okazję, wodę możesz zmieszać 1/2 na 1/2 z białym wytrawnym winem.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie