Czym zastąpić cukier?

Czym zastąpić cukier?

Redakcja

2016-10-23

1 komentarz

Nie ma sensu ukrywać prostego faktu - spożycie cukru nijak nie wychodzi na zdrowie. Na szczęście, słodki smak nie pochodzi wyłącznie od niego. Sprawdź nasze sposoby na odstawienie cukru. O

kazuje się, że zamienników białych kryształków jest naprawdę dużo! Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że 1,4 mld ludzi na świecie ma nadwagę, zaś ok. 500 mln cierpi z powodu otyłości. Konkretnej przyczyny tej epidemii nie da się wskazać palcem, lecz jednym z głównych oskarżonych jest bez wątpienia cukier. Dostarcza masę pustych kalorii, wpływa na pojawienie się miażdżycy, próchnicy, cukrzycy, zakwasza organizm i szybciej postarza komórki skóry. Cukier podejrzewa się o wpływ na choroby nowotworowe.

Lista zdrowszych zamienników cukru:

Syrop klonowy

Syrop klonowy to nie tylko doskonały dodatek do naleśników. Świetnie komponuje się z wszelkimi deserami, napojami, a także z mięsem, rybami i warzywami. Jest cennym zamiennikiem ze względu na zawartość takich minerałów jak mangan, cynk, żelazo, wapń, potas oraz fenoli, czyli przeciwutleniaczy, które przeciwdziałają cukrzycy. Ten zamiennik jest zdecydowanie mniej kaloryczny niż cukier i miód. Uwaga jedynie na podróbki syropu klonowego!

Melasa

Melasa doskonale komponuje się z wypiekami, ciastkami pełnoziarnistymi i piernikami. Jest bogata w minerały takie jak magnez, żelazo i wapń. Nie brakuje w jej składzie witamin z grupy B. Przy jej zakupie miejmy na uwadze kolor - im ciemniejszy, tym mniejsza zawartość cukru. Standardowa melasa jest nieco bardziej kaloryczna niż syrop klonowy.

Syrop daktylowy

Syrop daktylowy to doskonała marynata do mięs, zamiennik cukru w tradycyjnych ciastach i doskonała słodka polewa. Ta płynna substancja jest bardzo popularna na Bliskim Wschodzie. Tam też nazywana jest miodem daktylowym. Dlaczego warto go włączyć do swojej diety? Nieprzetworzony syrop zawiera pakiet minerałów i witaminy z grupy B.

Stewia

Stewia, (czyli liście lub słodzik ze sproszkowanych liści) sprawdza się w słodzeniu dosłownie wszystkiego - od herbaty, przez soki, zaś na ciastach kończąc. Jest cenna ze względu na fakt, że nie zawiera kalorii i nie przyczynia się do skoku glukozy we krwi. Niestety stewia ma lekko gorzkawy posmak, do którego warto się po prostu przyzwyczaić. Jest zdecydowanie słodsza od cukru, dlatego nie warto przesadzić z jej ilością - przestrzegają dietetycy z portalu Lepszy Trener.


Dodaj komentarz

Komentarze

nmarkowska

2016-10-24 11:10:57


najlepiej w ogóle przestać cukrzyć herbatę czy kawę. człowiek nei wie nawet ile wypija tego cukru wraz z tymi ciepłymi napojami. już sama rezygnacja z tych cukrów polepszy nasze samopoczucie.

DietaZdrowe odżywianie