Czym zastąpić sól?

Czym zastąpić sól?

Redakcja

2016-10-26

brak komentarzy

Sól niewątpliwie udoskonala smak potraw, jednak dostarcza do naszego organizmu również sód. Dietetycy zgodnie apelują o ograniczenie spożycia soli. Jak to zrobić? Czym zastąpić sól, aby potrawy nadal były smaczne? Okazuje się, że zadanie jest prostsze niż mogłoby się wydawać. 

Dlaczego warto ograniczyć sól?

Miłośnicy słonych potraw podkreślają, że soli nie powinno się całkowicie eliminować z kuchennych półek, albowiem zawiera sód, który rzutuje na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. To nie ulega wątpliwości, lecz dzienne zapotrzebowanie wynosi raptem… 1 gram! Natomiast w gotowej żywności, a w tym samym w naszym jadłospisie jest jej zdecydowanie więcej. Pytanie, czym zastąpić sól jest również istotne ze względu na negatywny wpływ na nasze zdrowie. Sól zatrzymuje wodę w organizmie, co przyczynia się do powstawanie obrzęków, zaburzenia pracy nerek oraz nadciśnienia tętniczego. Owy wzrost ciśnienia może z kolei skutkować zakłóceniami w prawidłowym działaniu układu krwionośnego i serca.

Czym zastąpić sól? Oto zdrowsze propozycje!

Sól himalajska - to najzdrowsza i najczystsza sól świata. Można ją pozyskać wyłącznie z jednego miejsca we wschodnim rejonie Himalajów na terenie Pakistanu. Ta sól ma z kolei dobroczynne działanie na zdrowie, albowiem obniża ciśnienie, pomaga z oczyszczeniu organizmu z toksyn i może być stosowana do celów kulinarnych, ale również kosmetycznych!

Sól niskosodowa - ta sól ma mniejszą zawartość chlorku sodu, a co więcej zawiera chlorek potasu. W efekcie sól niskosodowa jest zdrowsza od klasycznej soli kuchennej, a przy tym pomaga w ustabilizowaniu ciśnienia tętniczego. 

Zioła - szczególnie godna polecenia jest bazylia, mięta, koper i rozmaryn. Doskonale sprawdzają się także przyprawy takie jak cynamon, kminek, gałka muszkatołowa czy pieprz. Warto również zajrzeć do domowego ogródka, w którym przy odrobinie starań znajdziemy pietruszkę, koperek, majeranek czy kolendrę. Świeże zioła posiekajmy i dodajmy do gotowanej potrawy. Na pewno zyska aromat i cudowny smak. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie