Dieta amerykańska (hollywoodzka): jadłospis na 5 dni

Dieta amerykańska (hollywoodzka): jadłospis na 5 dni

Redakcja

2017-10-04

brak komentarzy

Amerykanie posiadają zasługi w wielu sferach nauki i badań, również w dietetyce. To ich niezwykłym tworem jest między innymi plan odżywiania określany jako dieta amerykańska, która umożliwia wyeliminowanie nadprogramowych centymetrów a także podobno nie grozi pojawieniem się efektu jojo. Jak jest naprawdę?

Jadłospis amerykański, zwany także dietą hollywoodzką, wspiera zmniejszanie wagi nawet o 7 kg w ciągu zaledwie 30 dni. Tym samym, polepsza ona ogólny stan naszego zdrowia, wobec tego jest polecana przez duże grono lekarzy a także specjalistów ds. żywienia na całym globie, nie jedynie w USA.

Jadłospis ten został sformułowany przez amerykańskiego doktora – Johana Hempere`a. Jest bardzo efektywny, wobec tego błyskawicznie uzyskał sławę a także został wprowadzony do kultury popularnej jako regularne menu gwiazd, dlatego też drugą jej nazwą jest chwytliwa określenie „dieta hollywoodzka”. Jej podstawową zasadą jest obniżenie kaloryczności absorbowanych składników w okresie dnia do 1200-1500 kcal. W diecie zaleca się etapowe zredukowanie ilości, jak i także rozmiarów konsumowanych dań. Każdego tygodnia można zredukować ich spożycie o około 200 kcal. Po osiągnięciu korzystnych efektów odchudzania się, zalecane jest regularne zwiększanie wartości kalorycznej, jaką dostarczamy ciału jedząc kolejne dania. Taki stosunek do jadłospisu umożliwia w sposób maksymalny zredukowanie ryzyka tego, że pojawi się u nas zbyteczny skądinąd efekt jojo.

Zalety diety amerykańskiej

W przeciwieństwie do innych technik odchudzania, na skutki metody trzeba poczekać dłużej, ale są one także dużo trwalsze. Regularne jedzenie według jadłospisu amerykańskiego z czasem przyniesie oczekiwane rezultaty, musimy się jedynie uzbroić w cierpliwość. Jadłospis wpływa na polepszenie procesów trawiennych a także umożliwia zachowanie korzystnych rezultatów przez bardzo długi okres czasu. Zdecydowanie warto ją wykorzystać także i z innych przyczyn aniżeli zrzucanie nadwagi. W bardzo wartościowy sposób rzutuje ona bowiem na wygląd a także kondycję naszych włosów, cery a także paznokci. Dzięki temu, że menu jadłospisu składa się z w miarę tanich substancji, na jadłospis hollywoodzki może sobie pozwolić właściwie każdy.

Osoby mające nazbyt słabą przemianę metaboliczną i te, które nie posiadają zbyt dużo wolnego czasu na przyrządzanie skomplikowanych posiłków, powinny być zadowolone z zastosowania diety amerykańskiej. Przynosi ona dość dobre rezultaty również w przypadku użytkowników, którzy posiadają dolegliwości skórne. Diety amerykańskiej nie powinny przyjmować panie w stanie błogosławionym a także matki karmiące piersią.

Zasady diety amerykańskiej

W oryginalnej swej wersji, zbilansowana dieta amerykańska musi być wykorzystywana przez 5 dni, w trakcie których można zredukować aż 5 nadprogramowych kilogramów, a w wersji zaawansowanej poleca się wprowadzanie jej założeń przez mniej więcej 21 dni, w trakcie których chudnie się do 7 nadprogramowych kilogramów. Jadłospis amerykański eliminuje z planu odżywiania lub też zmniejsza spożycie tłuszczy zwierzęcych, tuczących wędlin, mięsa a także pełnotłustego nabiału. Wszystkie dania powinny być gotowane, duszone lub grillowane. Zalecane jest bowiem takie ich przygotowanie, które umożliwia obniżenie ryzyka przytycia po ich konsumpcji.

Bez wyjątku wykluczone są w diecie hollywoodzkiej słodkości, biały cukier, sól, mleko i przetwory mleczne o ogromnej obecności tłuszczu. Specjaliści ds. żywienia radzą jedzenie pieczywa razowego, chudego mięsa, kiełków, otrębów, drożdży, chudego nabiału i ryb.

Przykładowe menu diety amerykańskiej

Jadłospis 5-dniowy

Pierwszy posiłek – czarna kawa a także trójkącik sera topionego,

Drugi posiłek – jajko na twardo z pomidorem

Trzeci posiłek – obfite jabłko

Czwarty posiłek – 20 dag twarogu z dodatkiem papryki a także ogórka

Piąty posiłek – lampka czerwonego wina


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie