Dieta dr Budwig zbiera coraz lepsze opinie!

Dieta dr Budwig zbiera coraz lepsze opinie!

Redakcja

2016-12-22

brak komentarzy

Dieta dr Budwig ma za zadanie dostarczyć ciału pokarmy bogate między innymi w tłuszcze omega-3, złożone węglowodany, włókno pokarmowe a także przeciwutleniacze. Głównym tłuszczem w diecie dr Budwig jest nieoczyszczony olej lniany tłoczony na zimno. Jadłospis dr Budwig jest niedrogi a także na pozór łatwy – na pozór, bo każe wyeliminować dużo substancji z jadłospisu, między innymi cukier, również brązowy, składniki modyfikowane a także wszelkie oleje, margaryny oraz masła.

Jadłospis dr Budwig został sformułowany więcej niż 60 lat temu z myślą o leczeniu nowotworów a także innych schorzeń XXI wieku. Obecnie jest także uważany za przepis na regenerację i odbudowę naturalnych sił witalnych ciała a także jego oczyszczenie.

Johanna Budwig była badaczką oraz biochemiczką. Już w 1951 roku, gdy o schorzeniach cywilizacyjnych jeszcze dokładnie nie mówiono, ona przekonywała, że rzeczywiście istnieją a do tego są niezwykle groźne, lecz można je zwalczać zbilansowaną dietą. Opracowała przepis na odżywianie, który został doceniony – 7 razy była kandydatką do nagrody Nobla.

Dieta dr Budwig – dla kogo?

Jadłospis dr Budwig to z założenia zbilansowana dieta przeciwnowotworowa. Jednak, jak sama autorka zauważyła, zaprojektowane dzięki niej zasady odżywiania są efektywne również w wielu innych przeciągających się a także powracających dolegliwościach: schorzeniach naczyniowych a także układu trawiennego, otłuszczeniu wątroby, dolegliwościach dermatologicznych, także przy stwardnieniu rozsianym, pasożytach oraz chorobach będących wynikiem wieku dojrzałego. Z sukcesem możemy ją włączyć do diet niskowęglowodanowych, o których zdecydowanie częściej mówi się, że wspomagają leczenie wielu schorzeń. Do nich należy między innymi plaga naszych czasów – zespół metaboliczny, objawiający się otyłością brzuszną, nadciśnieniem, nieodpowiednim poziomem lipidów a także węglowodanów we krwi.

Dieta dr Budwig – zasady

Główną zasadą w diecie dr Budwig jest wykluczenie niewłaściwych tłuszczów. W okresie początkowych 4 tygodni wszelkie tłuszcze zwierzęce, tak samo jak kiepskiej jakości tłuszcze roślinne (margaryny a także tzw. mixy) są zakazane. Zdaniem autorki mają na nas negatywny wpływ a więc musimy zastąpić je łatwo trawionymi oraz przyswajalnymi tłuszczami w formie oleju lnianego, oleju kokosowego, oleju z kiełków pszenicy i od czasu do czasu oliwy. Te dobre tłuszcze tworzą bazowy budulec odżywiania. Ponieważ według założeń Budwig muszą być jedzone razem z dobrym białkiem, a więc chudym twarożkiem (te dwa składniki scala się na przeróżne sposoby), zbilansowana dieta zwana jest dietą olejowo-białkową.

Jadłospis dr Budwig - rygorystyczny, ale nie uciążliwy

Skuteczność lecznicza metody zależy od restrykcyjnego przestrzegania wszystkich założeń dietetycznych, zwłaszcza pochodzenia produktów (eko!) i pór spożywania. Ten drugi warunek wielu użytkowników uzna za pewną wadę, bo plan dnia jest rozplanowany z dokładnością do 60 minut. Co ciekawe, w menu na każdy dzień jest... alkohol, co może budzić obiekcje. Jadłospis dr Budwig jest na pewno godny polecenia – można go stosować precyzyjnie, ale także tylko wybrane jego fragmenty. Oleje tłoczone na zimno, siemię lniane, kiszonki i sok z kiszonek, analogicznie jak domowy kefir posiadają prozdrowotne cechy. Jeżeli włączymy je do codziennego menu, z pewnością zyskamy lepszą odporność, a układ trawienny będzie działał szybciej i sprawniej.

Podsumowując: Jednym z najlepszych wyborów, w szczególności dla ludzi z problemami z systemem immunologicznym, jest dieta dr Budwig. Opinie badających ją ekspertów i specjalistów potwierdzają, że stosowana nawet wybiórczo potrafi znacząco wpłynąć na stan naszego zdrowia. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie