Dieta Dukana – skuteczna metoda na odchudzanie

Dieta Dukana – skuteczna metoda na odchudzanie

Redakcja

2016-10-30

brak komentarzy

Dieta proteinowa Dukana to jedna z najpopularniejszych diet wśród osób, które pragną szybko i bez problemu zrzucić nadprogramowe kilogramy. Nie wymaga wielkich wyrzeczeń, a pozwala schudnąć nawet 20 kilogramów. Jej skuteczność tkwi w prostych założeniach. Odchudzanie na Dukanie polega na opieraniu jadłospisu wyłącznie na produktach białkowych, do których trawienia organizm mobilizuje najwięcej siły. Im wydatek energetyczny większy, tym odchudzanie szybsze i skuteczniejsze.

Dukan – odchudzanie w podstawowych założeniach

Pierwsza faza diety to odchudzenie i oczyszczenie organizmu. Ten etap trwa około 5 dni i przyczynia się do radykalnych spadków wagi, a tym samym oczyszczenia organizmu. Jego długość zależy od ilości kilogramów, których chcemy się pozbyć. Jeżeli pragniemy zgubić do 5 kilogramów – pierwszy etap trwa wyłącznie 2 dni. Natomiast, gdy chcemy zrzucić nawet 40 kilogramów pierwsza faza powinna trwać nawet 1,5 tygodnia. Wówczas nasz jadłospis powinien się opierać na cielęcinie, najchudszych częściach wołowiny, drobiu, rybach, owocach morza i nabiale typu light.

Druga faza diety to łagodny spadek wagi. Ten etap ma doprowadzić do wymarzonej liczby kilogramów. Trwa do momentu osiągnięcia zamierzonego celu. Podczas jego trwania możemy wprowadzić do jadłospisu warzywa, lecz nie cały czas. Po okresie urozmaicenia warzywami, przechodzimy ponownie na okres proteinowy. Na liście produktów zakazanych jest ryż, ziemniaki, kukurydza, warzywa strączkowe i awokado.

Trzecia faza to moment utrwalenia wagi. Będąc na tym etapie wiemy, że najgorsze już mamy za sobą. Teraz możemy pozwolić sobie na urozmaicony sposób żywienia, lecz nadal raz w tygodniu stawiajmy na dietę czysto białkową z pierwszego etapu. Długość trzeciego etapu zależy od ilości zrzuconych kilogramów, którą mnożymy razy 10. Wynik to liczba dni, przez które powinniśmy się trzymać zasad tej fazy. Do jadłospisu wprowadzamy jedną porcję owoców dziennie (poza bananami, winogronami, czereśniami, wiśniami), dwie kromki chleba pełnoziarnistego i plaster żółtego sera. Dwa razy w tygodniu przysługują dwie porcje produktów skrobiowych – makarony, kasze, ryż, ziemniaki, warzywa strączkowe i porcja wieprzowiny.

Dieta odchudzająca Dukana nie jest taka straszna, prawda?

Czwarta faza to stabilizacja wagi. Teraz możemy jeść do chcemy i kiedy chcemy. Oczywiście z zachowaniem umiaru. Wieczorne uczty w fast foodach, tony słodyczy i hektolitry gazowych napojów na pewno nie wyjdą nam na zdrowie. Wybierajmy produkty w umiarkowanych ilościach i nie zapominajmy o dniu białkowym raz w tygodniu, a będziemy zadowolone z efektów, jakie przynosi odchudzanie. Dieta Dukana to gwarancja rezultatów, lecz przy ścisłym zachowaniu reguł gry.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta