Ile można schudnąć na basenie?

Ile można schudnąć na basenie?

Redakcja

2016-11-13

brak komentarzy

Głowisz się, jak zmniejszyć wagę, świetnie się bawiąc? Jeżeli poszukujesz miłego sposobu na odchudzanie, wykup karnet na basen. Piesek, grzbietowy i uznawany za arcytrudny do nauczenia styl pływania delfinem - każdy z nich wspaniale rozwija i wysmukla ciało, redukuje zbędne kalorie. Odchudzanie na basenie przyspieszą także właściwe aktywności. Więc, ile można schudnąć na basenie?

Pływanie i aktywność na basenie wspaniale wspomagają walkę z dodatkowymi kilogramami. W wodzie nie funkcjonuje siła grawitacji, ciało jest lżejsze i da się robić ruchy, które w naturalnych warunkach są trudne. Woda wytwarza spory opór, jakiego przełamanie potrzebuje znacznej siły, lecz również dokładnego wykonywania ruchów. Wobec tego w trakcie pływania nie uzyskujesz oszałamiających prędkości, rozbudowujesz za to moc tkanki mięśniowej, a figura nabiera równomiernych kształtów. Pływanie na basenie to doskonały wysiłek dla osób siedzących przez wiele godzin przed ekranem komputera, ulga dla ich udręczonych bezruchem, obolałych pleców.

Odchudzanie na basenie - najważniejsze zasady

W trakcie pływania używasz zwłaszcza górną partię ciała, co usprawnia sprawność mięśnia sercowego, ale także ujędrnia piersi i polepsza wygląd dekoltu. Jeżeli zatem masz ochotę do wakacji zrzucić wagę i posiadasz niedaleko mieszkania basen, spożytkuj go na częste ćwiczenia. Drogą do zwycięstwa jest odpowiednio dynamicznie i długo pływać, by zgubić zbędne kalorie.

1. Rozpocznij od 10 do 20 minut sesji poprzez 3 dni w przeciągu tygodnia. Sukcesywnie zwiększaj do 30 do 45 minut treningów na 5 do 7 dni tygodniowo. Przez etapowe powiększenie czasu da się przeciwdziałać urazom i zmęczeniu.

2. Im zdecydowanie bardziej uatrakcyjnisz własne pływanie, tym więcej schudniesz. Możesz pływać dwoma stylami, możesz korzystać z pływackiej deski czy też tuby wypornościowej. Według specjalistów pływanie w wolniejszym tempie redukuje warstwę tłuszczową, prędkie pływanie od 20 do pół godziny nie jedynie pozwoli zgubić sporo kalorii, lecz również podkręcić swoją przemianę materii na parę godzin.

3. Nie objadaj się po ćwiczeniach. Analizy naukowe wskazują, iż niska temperatura wody w basenie szczególnie pobudza głód. Opłaca się zatem posiadać naszykowany jogurt i świeże owoce, by nie doprowadzić do pożarcia zawartości lodówki. Jedynie Michael Phelps może pozwolić sobie na spożycie 12 000 tys. kcal w przeliczeniu na dzień, ale on spędza w wodzie dziennie 5 godzin.

Ile można schudnąć na basenie?

Poziom straconego w czasie pływania tłuszczu zależy od pokonanego dystansu, czasu treningu i ilości przerw, intensywności pływania, stylu (najskuteczniejszy okazuje się kraul), masy ciała, a także od ciepłoty wody (im chłodniejsza, tym więcej gubi się kalorii). Na przykład godzina intensywnego pływania kraulem przy wadze 60 kg to wydatek energetyczny ok. 1000 kcal, pływania rekreacyjnego – 360 kcal. Godzina treningów aerobowych w wodzie przynosi redukcję 400–700 kcal.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ĆwiczeniaSport