Jak się odchudzać - dieta czy trening?

Jak się odchudzać - dieta czy trening?

Redakcja

2016-10-23

brak komentarzy

Bez pracy nie ma kołaczy, zaś bez treningu nie ma szczupłej sylwetki. Zanim rozpoczniesz wylewać z siebie siódme poty na siłowni, musisz mieć świadomość, że ćwiczenia do upadłego nie mają nic wspólnego z modelowaniem zgrabnej sylwetki. Dlatego zamiast katować się na sali treningowej, podejmij walkę z kilogramami od zdrowej diety i mniej intensywnych ćwiczeń. Jak to zrobić? Podpowiadają specjaliści z portalu Lepszy Trener. 

Trening do upadłego

Poprzez wysiłek fizyczny pragniesz zmusić organizm do sięgnięcia po nagromadzone zapasy energii z tkanki tłuszczowej. Dlatego w pierwszej kolejności wybierasz treningi kardio i bieganie do utraty tchu. Niestety ze względu na niską wydolność, Twój trening do upadłego kończy się bardzo szybko. A taka praktyka nie przybliża do celu. 

Wilczy głód

Fakt, że podczas ćwiczeń nie spaliliśmy dużo tkanki tłuszczowej, nie jest najgorsze. Organizm chce po treningu jak najszybciej uzupełniać zapasy zużytego glikogenu, najlepiej z nawiązką, aby mieć rezerwę na kolejny wycisk w przyszłości. W efekcie - czujesz głód. W takim momencie łatwo przeholować i zjeść za dużo. Tym bardziej, że mamy zbyt dużą wiarę w ilość spalonych kalorii podczas treningu. W rzeczywistości rzadko przekraczają one ilość, którą możemy spotkać w dużej latte. 

Z drugiej strony, nie możemy całkowicie zrezygnować z jedzenia. Wówczas nasz organizm (dla którego odnowa energetyczna jest najważniejsza) zacznie sięgać po mięśnie i je rozłoży. W efekcie spadnie metabolizm spoczynkowy, czyli ilość kalorii, którą człowiek potrzebuje w ciągu dnia. 

Siła tkwi w równowadze

Oczywiście nie namawiamy Cię, żebyś w takim wypadku spędził cały dzień na kanapie, bo trening i tak nie przyniesie rezultatów. Odpowiednio dobrany wysiłek w połączeniu ze zbilansowaną dietą to klucz do sukcesu. Niech wyznacznikiem treningu będzie unikanie tych nielubianych aktywności i rozsądne dawkowanie obciążeń. Niech Twoja wydolność buduje się powoli, aby z czasem stosować skuteczniejsze w spalaniu tłuszczu formy bez ryzyka kontuzji.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaĆwiczenia