Jak się odchudzić spacerując?

Jak się odchudzić spacerując?

Redakcja

2016-10-09

brak komentarzy

Nie jesteś fanem joggingu? Mamy pozytywne wieści – specjaliści z Laboratorium w Berkeley w Kalifornii mówią, że szybkie marsze są tak samo skuteczne dla kondycji oraz sprawności fizycznej, jak bieg. Przechadzki to najłatwiejsza postać ruchu o licznych właściwościach dla zdrowia oraz figury. Trzeba 10 tys. kroków każdego dnia, by utrzymać kondycję oraz zatroszczyć się o figurę. Pragniesz urozmaicić swój regularny trening? Zobacz efektywne metody, by przy każdym kolejnym marszu zgubić więcej kalorii.

Podkręć szybkość

Przechadzki są nad wyraz relaksujące, ale jeżeli zależy ci na schudnięciu oraz polepszeniu sprawności fizycznej, porzuć myśl o spokojnych przechadzkach. Szybkość spacerowania to klucz do efektywnego treningu. Jak podkręcić prędkość spacerowania? W tym przypadku zaleca się metoda małych kroków – codziennie próbuj pójść odrobinę prędzej. Kontroluj, ile kroków przeszedłeś i jakie miałeś tempo pomocą krokomierza. Następnego dnia staraj się pójść odrobinę prędzej także kontynuuj powiększenie prędkości  przy dowolnym ćwiczeniach. Postaraj się także przedłużać okres spacerowania, a z pewnością po paru tygodniach dostrzeżesz, że masz korzystniejsze rezultaty i twoje ciało zaczyna się zmieniać. 

Trzymaj postawę

Prawidłowa postawa w marszu to klucz do zwycięstwa. Dlatego twoje mięśnie będą trenować intensywniej, a ty spalisz więcej kalorii. Istotne, by ściągnąć ramiona, wyprostować plecy oraz szyję, a wzrok skierować precyzyjnie na wprost. Łokcie zegnij pod kątem 90 stopni oraz ruszaj nimi dynamicznie. Nie zapominaj, by ciężar ciała przenosić z pięty na palce. Dobra postawa spowoduje, że będzie ci się dobrze chodziło, a przy okazji twój program okaże się zdecydowanie bardziej skuteczny.

Szukaj ciekawego terenu

Chodzenie po różnie ukształtowanym terenie posiada same plusy. Primo, jest doskonałym urozmaiceniem zwyczajnych ćwiczeń. Secundo, pagórki oraz załamania pozwalają pracować nad mięśniami nóg oraz pupy. Po trzecie, nieregularny teren powoduje, że spalasz więcej kalorii. Szukaj interesujących miejsc do spacerowania, a twoje ćwiczenia nie będą monotonne oraz dadzą korzystniejsze rezultaty w formie mocnych, wyrzeźbionych mięśni.

Dorzuć kije

Z pewnością nieraz widziałeś grupki ludzi, które maszerują z kijami. Spacer z kijami przestaje być domeną seniorów i zaczyna być drogocennym środkiem na spalenie tkanki tłuszczowej dla ludzi w dowolnym wieku. Jeżeli uwielbiasz szybki spacer, to z pewnością spodoba ci się nordic walking. Co istotne, przy owych marszach możesz zgubić choćby do 45 procent kalorii więcej niż przy zwyczajnym chodzeniu. Z jakiego powodu? Prawidłowa metoda spacerowania z kijami pobudza nawet 90 procent naszych mięśni. Funkcjonują nogi, uda, pupa, brzuch, ramiona, barki, plecy. Spacer z kijami to efektywny środek na redukcję nadwyżki nadprogramowych kilogramów i polepszenie kondycji fizycznej.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Ćwiczenia