Jak szybko odchudzić brzuch?

Jak szybko odchudzić brzuch?

Redakcja

2016-11-02

brak komentarzy

Płaski brzuch jest tą częścią naszego ciała, która bez wątpienia najbardziej kreci mężczyzn. Oczywiście kręcą ich też długie i szczupłe nogi, a także piękne, okrągłe piersi – ale z tym jest już troszeczkę gorzej – to znaczy, jeśli nie odziedziczyliśmy ich w „genetycznym spadku” to cóż zrobić, takie jest życie i niestety, musimy się z tym po prostu pogodzić. Dlatego zadbajmy przynajmniej o brzuch, jako że ten jest całkowicie posłuszny naszemu trybowi życia.

Jeśli zaś o niego zadbamy, to on z pewnością się nam odwdzięczy smukłością, z lekko zarysowanymi mięśniami. Jak zatem odchudzić brzuch i wybudzić go z zimowego marazmu? Dwubiegunowo, wykorzystując do tego zarówno ćwiczenia gimnastyczne, jak i odpowiednią dietę.

Jak szybko zmniejszyć brzuch? Ćwiczeniami!

Szybkie odchudzenie brzucha łączy się ze sposobem, z jakością podejmowanych przez nas wyzwań. Możemy bowiem godzinami wykonywać dane ćwiczenia bez większego rezultatu. Dlaczego? Bo na przykład przyjmujemy złą strategię, skupiamy się na tych ćwiczeniach, na których nie powinnyśmy, katując się seriami na mięśnie brzucha, podczas gdy najpierw musimy skupić się na pozbyciu tkanki tłuszczowej. I efekt jest przez to mizerny.

Jakie ćwiczenia wykonywać jako pierwsze, a które jako drugie – odpowie wieloletni trener personalny, Jakub Kowalczyk: „Wielokrotnie spotykałem się z pytaniem moich klientek o to, jak się odchudzić z brzucha. Od razu powiem, że jest to dość ważne zagadnienie, wpływające na jakość całego treningu. Na początku dobrze jest postawić na trening usprawniający metabolizm i spalający tkankę tłuszczową. Dlatego też należy do swojego codziennego zestawu ćwiczeń włączyć te, które umożliwiają efektywną redukcję zbędnego tłuszczu. Idealne jest bieganie, pływanie, jazda na rowerze, aerobik, jazda na rolkach. Wykonywanie tych aktywności pozwoli w krótkim czasie zredukować masę ciała, co w połączeniu ze specjalnie dobranym zestawem ćwiczeń kształtującym mięśnie brzucha da niesamowite efekty. Świetnie nadają się do tego wszelkiego rodzaju brzuszki, nożyce pionowe i poziome, różnorodne wymachy nóg.”

Jak szybko zrzucić brzuch? Dzięki diecie!

Razem z aktywnością ruchową, w parze powinna iść dbałość o właściwą dietę. Ważne, by była ona dostosowana do naszych potrzeb i odpowiednio zbilansowana – zbudowana z pełnowartościowego białka, błonnika, węglowodanów złożonych oraz tłuszczów roślinnych. W ten sposób będziemy mogły szybciej osiągnąć zadowalające nas wyniki i dłużej cieszyć się płaskim brzuchem. Musimy jednak pamiętać o tym, że po skończonej kuracji dalej powinna ona nas obowiązywać, stanowiąc raczej pewien wzór, filozofię życia niż sezonową modę. Tak więc, wyeliminujcie ze swojej diety źródła cukrów prostych, znajdujących się w napojach słodkich, alkoholu, słodyczach, ciastkach czy batonach. Starajcie się zastąpić je świeżymi owocami, koktajlami na bazie chudych przetworów mlecznych oraz świeżymi sokami owocowo-warzywnymi.

Ograniczcie tłuszcze zwierzęce, wybierajcie chude mięsa (drób bez skóry, polędwicę, schab, wędliny drobiowe, ryby oraz chude mleko i przetwory: sery twarogowe, naturalne jogurty, kefiry czy maślanki) oraz tłuszcze roślinne (orzechy, migdały, siemię lniane, nasiona, pestki dyni i słonecznika etc.).

Oczywiście nie zapominajcie o spożywaniu pełnoziarnistych produktów zbożowych (pieczywo, ryż, kasze, makarony) – stanowią one idealne źródło błonnika pokarmowego, wspomagającego odchudzanie, stabilizującego poziom cukru we krwi, zmniejszającego wchłanianie cholesterolu, a także sprzyjającego redukcji tkanki tłuszczowej z okolic brzucha.

Zarówno aktywność fizyczna, jak i odpowiednia dieta to inwestycja, która na pewno się opłaci. Być może będzie Was to trochę kosztowało, ale nie ma nic za darmo. Trzeba cieszyć się z małych, codziennych kroczków. W walce z z tkanką tłuszczową ważna jest cierpliwość, upór i determinacja. Ale są to chyba dobre cechy?

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta