Jak wytrwać na diecie? 7 złotych zasad

Jak wytrwać na diecie? 7 złotych zasad

Redakcja

2016-11-18

brak komentarzy

To było precyzyjnie przemyślane, plany w myślach ułożone są już od dłuższego czasu. Trzeba tylko zacząć działania, zmierzające do zmniejszenia wagi i trwać w własnych postanowieniach. Wydawać by się mogło, iż nie to nic trudnego… Czy naprawdę?

Nie opłaca się traktować jadłospisu w kategorii: być lub nie być. Za bardzo duża presja na starcie drogi, może popłacić szybkim wycieńczeniem oraz, co za tym idzie, poczuciem zdenerwowania. A zły stan psychiczny błyskawicznie może doprowadzić nas do zrezygnowania z poprzednich tez. Jak zmniejszyć wagę?

1. JEDZĄC, SKUP SIĘ NA TALERZU

Spożywaj o takiej samej porze 4–5 razy każdego dnia, ale niewielkie porcje. Gdy będziesz czuć ssanie w żołądku po całym dniu, z ogromnym prawdopodobieństwem pod koniec dnia rzucisz się na jedzenie. Z listy pokarmów lekkich kupuj takie, które uwielbiasz, ponieważ menu będzie zadowoleniem. Nie odgrywaj roli pokutnika. Zamiast żałować, iż nie jesz frytek, ciesz się, iż możesz zjeść całą miskę ukochanej sałaty. Jedz przy ładnie nakrytym stole, w miłej atmosferze, stopniowo i precyzyjnie gryząc każdy kęs. Wówczas do mózgu wcześniej dociera znak, iż już ma się dosyć. Jedząc w biegu, błyskawicznie gubi się orientację, ile dokładnie się zjadło, a wrażenie pełności doświadcza się z pewnym opóźnieniem. Całą uwagę skup na talerzu – nie czytaj, nie oglądaj tv, nie pracuj przy laptopie, ponieważ nie dostrzeżesz, iż głód jest już zaspokojony. Nałóż na talerz porcję i nie dokładaj. Po posiłku natychmiast odejdź od stołu.

2. KUPUJ Z GŁOWĄ

Na zakupy ciągle wybieraj się po jedzeniu. Nie ulegniesz magii kuszących wystaw i preparatów przygotowanych do jedzenia. Zwróć uwagę, iż słodkości leżą ciągle na poziomie wzroku oraz przy kasie. Będąc głodnym, nie poskromi się apetytu. Kupuj według listy, od razu uzupełniając niedobory. Jeżeli wsuniesz do koszyka 10 batoników zbożowych, gdy nadejdzie stresujące sytuacje, zjesz wszelkie.

3. SPRZĄTNIJ JEDZENIE ZE STOŁU

Musi przebywać poza zasięgiem wzroku. Nie trzymaj na wierzchu chipsów, ciastek, krakersów, czekoladek, nawet owoców, aby nie przegryzać między posiłkami. Odłóż do szafki naczynia. Stroń od podawania dań, gdy ich nie jesz.

4. MYŚL POZYTYWNIE

Gdy się dołujesz, rośnie zdenerwowanie i ciężej poskromić uczucie głodu. Wobec tego powtórz sobie każdego dnia, iż jesteś cudowny i z pewnością zrzucisz wagę. Powieś na schładzarce takie hasło. Próbuj nagradzać za własne osiągnięcia. Istotne jest także pomoc najbliższych. Otaczaj się osobami, które pomagają ci w tym niełatwym okresie, a nie denerwują. Domagaj się od nich pochwał czy też nagradzania za trzymanie diety.

5. ZWALCZ ZDENERWOWANIE

Jednym służy wyjście do kina, innym odprężająca kąpiel, joga. Nie przenoś do mieszkaniu choroby z obowiązków a także miej dystans do zwyczajnych aspektów. Znajdź dla siebie mimo że 1/2 60 minut, by wykonywać to, co powoduje ci frajda.

6. ODWRÓĆ UWAGĘ OD POSIŁKÓW

Gdy nachodzi cię chęć na przegryzanie, zajmij się czymś, co spowoduje, iż zapomnisz o produktach żywnościowych – wyjdź na spacer, zadzwoń do bliskich, pójdź na basen, do sali treningowej, obejrzyj interesujący film. Po pewnym okresie uświadomisz sobie, iż nie tylko jedzenie polepsza stan psychiczny. Stroń od nudy, ponieważ wówczas bezwiednie sięga się po przegryzki.

7. NIE BÓJ SIĘ PSYCHOLOGA

Jeżeli na własną rękę nie radzisz sobie z otyłością, skorzystaj z pomocy psychologa. Pomoże ci odnaleźć źródło trudu, wskaże podstawowe błędy a także sposób wyjścia. Ekspert uświadomi ci, na czym dokładnie ma polegać modyfikacja stylu życia, a także pomoże ci na nowo odzyskać poczucie własnej wartości.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta