Jak zahamować apetyt? 3 sposoby na głód

Jak zahamować apetyt? 3 sposoby na głód

Redakcja

2016-10-11

2 komentarze

Czy stały głód powoduje, że twoje trudy powiązane z chudnięciem idą na marne? Poniżej parę metod na to, jak nadzorować własny nieposkromiony apetyt. Dzięki nim nie będziesz miała więcej problemów z chudnięciem.

W trakcie któregokolwiek jedzenia jedz białko

Stosowanie maleńkich ilości białka w trakcie któregokolwiek jedzenia pozwala nadzorować różnice poziomu węglowodanów w krwioobiegu oraz ataki głodu. Świetnym środkiem na dodanie do swojego menu białka okazuje się konsumowanie niskokalorycznej żywności zasobnej w taki budulec odżywczy, takiej jak białko jaja, tofu, nieduże ilości chudego mięsa z drobiu lub indyka. Niewielki kubek serka lub jogurtu owocowego to smaczna o niskiej zawartości kalorii przekąska o wysokiej obecności białka, która pozwala nam kontrolować nieposkromiony apetyt przez cały dzień. Trzeba dodatkowo dodawać do pokarmów oraz smoothies białko serwatkowe w proszku (sprawdź tutaj). Stanowi ono najlepsze źrodło pełnowartoścowych protein. Zamiast selekcjonować żywność o olbrzymiej obecności cukrów, wybierz składniki zasobne w białko. Niech będzie to twoim nawykiem.

Zastanów się czy rzeczywiście jesteś głodna

Czasem przegryzanie jest skutkiem sytuacji stresogennych lub nudy, a nie solidnego głodu. Gdy kolejnym razem będziesz sięgać po przegryzkę, zatrzymaj się oraz oceń własny zakres głodu. Ustal skale od 1 do 10. Jeżeli będziesz badać ssanie w żołądku, może okazać się, że w ogóle nie jesteś taka głodna jak z początku sądziłaś.

Pójdź na intensywny spacer

Niekiedy możesz czuć niepohamowany głód ze względu nerwów lub nudy. Zamiast sięgać do lodówki, włóż komfortowe buty oraz pójdź na dynamiczny spacer na łonie natury. To korzystny przepis na odwrócenie własnych myśli od posiłków. Bycie zajętą lub w ruchu może przybliżyć nas do złagodzenia uczucia głodu oraz oderwania myśli od posiłków.

Guma do żucia

Jeżeli miedzy następującymi po sobie daniami czujesz ssanie w żołądku, zamiast pójść do razu do lodówki, sięgnij po bezcukrowe miętowe gumy do żucia. Odświeżający miętowy smak gumy do żucia pomoże ci stłumić uczucie głodu oraz odwróci twoje myśli od posiłków. Ponadto odczujesz, że twoje usta są czyste oraz świeże i nie będziesz chciała już jeść.

Zorganizuj 3 niewielkie dania oraz 2 przegryzki przez cały dzień.

Najskuteczniejszym rozwiązaniem nadzorowania głodu jest konsumowanie niedużych, wzbogaconych o substancje pokarmowe dań w krótkich odstępach czasu. Na starcie każdego tygodnia wygospodaruj i zanotuj co będziesz jeść i kiedy. Sprawdź czy zaplanowałaś pożywne potrawy z właściwą liczbą kcal. Użyj do tego zamiarze stron w internecie oraz wydrukuj gotowy już plan. Planując 3 niewielkie pożywne potrawy oraz 2 przegryzki w ciągu całego dnia, uchronisz się różnice poziomu węglowodanów w krwioobiegu, które może przyczynić się do niespodziewanego napadu głodu.


Dodaj komentarz

Komentarze

jpalgan

2016-10-16 10:58:18


ja polecam po prostu dobre, racjonalne podejście do odchudzania, czyli jemy syte, pyszne sniadanie, ktore daje nam energie na nadchodzacy dzien, a potem po prostu male przegryzki, niewielkie posilki i konczymy jesc na minimum 4 godziny przed snem

iz4bel4

2016-10-15 19:32:11


modlki to podobno waciki zarly!

DietaZdrowe odżywianie