Jakie jest dzienne zapotrzebowanie kalorii dla 13-latki?

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie kalorii dla 13-latki?

Redakcja

2016-11-18

brak komentarzy

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie kalorii dla 13-latki? Co na pewno musi znaleźć w jadłospisie młodej osoby, by mogła rosnąć oraz rozwijać się właściwie? Śpieszymy z wyjaśnieniem.

Zapotrzebowanie kaloryczne młodych osób

Zawartość kalorii polecana młodym ludziom jest zależna od płci. Dziewczyny w przedziale wiekowym 11-13 lat muszą codziennie konsumować składniki o łącznej kaloryczności wynoszącej 1800-2200, a dziewczyny w wieku 14-18 lat wymagają 1800-2400 kcal codziennie. Z kolei chłopcy w wieku 11-13 lat powinni zażywać 1800-2600 kcal każdego dnia, a w przedziale wiekowym 14-18 lat trochę więcej, ponieważ 2200-3200 kcal na dzień. Rozpiętość rekomendacji odnośnie do odżywczości jadłospisu młodych osób jest rezultatem odmiennego poziomu aktywności fizycznej. Młodzi ludzie, którzy prowadzą siedzący tryb życia wymagają zdecydowanie mniej kalorii od swoich aktywnych ruchowo równolatków. Dość aktywni nastoletni chłopcy, którzy w wolnym czasie uprawiają sporty grupowe powinni jeść choćby 3500 kcal na dzień. Zapotrzebowanie energii młodych osób okazuje się uwarunkowane także wzrostem oraz budową ciała. Jeżeli młody człowiek jest wysoki albo silnie zbudowany, musi zapewniać swojemu ciału więcej kalorii niż niski oraz szczególnie chudy równolatek.

Jadłospis nastolatka

Wielu młodych chłopców uskarża się na własną szczupłą posturę, ale spożywanie fast-foodów, krakersów czy też słodkości nie jest doskonałym rozwiązaniem na na wadze. Są to składniki, które nic nie wnoszą do ciała oprócz pustych kalorii. Nastolatek musi konsumować tłuste ryby, orzechy, nasiona, wyroby piekarskie, dobrej jakości mięso oraz produkty mleczne, wszystko z dodatkiem jarzyn oraz owoców. Dzięki błonnikowi czy też białku młodzi poczują się najedzeni. Będą dodatkowo mieli z czego wypracować nowe tkanki.

Dobrze też dorzucać orzechy oraz suszone nasiona do kefirów, prażony słonecznik albo pestki dyni do sałatek, sezam do drobiu. Bez przeciwwskazań można sobie także od czasu do czasu pozwolić na pełnoziarniste ciastka (z utrzymaniem umiaru), lody, ciasto drożdżowe. Trzeba stronić od mimo wszystko wysoko przetworzonej żywności oraz napojów takich jak coca-cola.

Trzeba sugerować się zasadą 4-5 zbilansowanych pokarmów na dzień, które będą wnosiły do jadłospisu jak najbardziej odżywcze produkty.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie