Kiedy się odchudzać, czyli czy istnieje idealny czas na dietę

Kiedy się odchudzać, czyli czy istnieje idealny czas na dietę

Redakcja

2016-10-21

brak komentarzy

Czy istnieje idealny czas na odchudzanie? Podobno najwięcej prób odchudzania podejmujemy zaraz po Nowym Roku, kiedy jeszcze pamiętamy o swoich postanowieniach noworocznych. Okazuje się, że ponury nastrój, niesprzyjająca pogoda i niechęć do podejmowania wyzwań sprawia, że zimą odchudzanie nie należy do najlepszych pomysłu, za to latem... to strzał w 10! Wówczas rośnie nam motywacja, świadomość urlopu wisi w powietrzu, a my mamy więcej czasu, by o sobie zadbać.

Śniadanie na start dnia

Śniadanie to podstawa każdej diety bez względu na porę roku. Niestety zimą ciężej zebrać się z łóżka i przygotować pożywny posiłek. Czasem wolimy dłużej pospać, w drodze wypijamy gorącą kawę, którą przegryzamy słodkim batonikiem. Na szczęście, latem słońce pojawia się wcześniej, a nam jest łatwiej wcześniej wstać. Dzięki temu zyskujemy czas na przygotowanie zbilansowanego śniadania. Co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim produkty zbożowe, źródła białka i warzywa. Nasz pomysł to pełnowartościowe musli i owsianka, zaś dla zwolenników mięsa – kanapka z chudą wędliną, sałatą, pomidorem i rzodkiewką. Dobry pomysł to także dodatek z pasty jajecznej.

Urozmaicenie na pierwszym planie

Lato to dobry moment na sięgnięcie po produkty z różnych grup żywnościowych. Dlatego do każdego posiłku postaraj się dodać świeże warzywo. Nie powinno to stanowić problemu, ponieważ stragany w porze letniej uginają się od produktów sezonowych. Warto pamiętać, że dostarczenie owoców do diety to jednocześnie dostawa cukrów prostych, które nie są żadnymi sprzymierzeńcami w diecie. Dlatego sięgajmy po truskawki, maliny, jeżyny, poziomki, czereśnie i cytrusy jako alternatywę słodyczy. Nie zapominajmy o wypiciu 1,5 litra wody dziennie.

Regulacja niczym w najlepszym zegarku

Nie ma lepszego sposobu na walkę ze zbędnymi kilogramami niż regularne odżywianie. Dlaczego? Stałe pory zapewniają odpowiedni rozkład energii w ciągu całego dnia. Zapobiega to odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Wystarczy zacząć dzień od śniadania, potem postawić na lekką przekąskę, zdrowy lunch, niewielki podwieczorek i lekkostrawną kolację, by przybliżyć się do wymarzonej sylwetki. Letnie sportowe wyzwanie Lato to idealny czas na wypróbowanie swoich sił w różnych dyscyplinach sportu, lecz jeżeli nie jesteś typem sportsmenki wystarczą regularne spacery czy spokojny trucht. Najważniejsze – ruszaj się na świeżym powietrzu. Jeżeli potrzebujesz motywacji, wybierz się na zakupy, sprezentuj sobie nowe buty bądź dres, a od razu poczujesz się lepiej i łatwiej podejmiesz wyzwanie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie