Które błędy w żywieniu Polacy popełniają najczęściej?

Które błędy w żywieniu Polacy popełniają najczęściej?

Redakcja

2016-12-19

brak komentarzy

Ulegamy kolejnym pokusom żywieniowym, lubimy dogadzać podniebieniu. Kusi nas chrupiący sznycelek prosto z patelni, nęci rozkoszny kawałek tortu, udekorowany bitą śmietanką. Jakie będą skutki nieodpowiednich zwyczajów związanych z jedzeniem? Które błędy w żywieniu Polacy popełniają najczęściej?

Podstawowe błędy odżywiania: nazbyt dużo mięsa oraz wędlin

W czasie redukcji białka, wewnątrz organizmu tworzą się kwasy: siarkowy, fosforowy czy też oksyproteinowy. To niedopałki białkowe, produkujące się wówczas, gdy zapewniamy nadto dużo białka pochodzenia zwierzęcego. Pierwszym filtrem oczyszczającym jest wątroba, a jeżeli ona nie jest w stanie ich zastopować albo zobojętnić toksyn, zaczynają się one gromadzić w jelicie grubym, następnie przenikać do układu krwionośnego, zatruwając kolejno serce, stawy oraz nerki. DZięki temu tworzy się cały łańcuch dolegliwości definiowanych jako schorzenia przemiany metabolicznej. Owe szkodliwe sole zakwaszają organizm, który się broni, produkując sole neutralizujące, ale absolutnie wszystko do czasu, w myśl zasady: dopóki dzban wodę nosi.

W ubogiej w surówki klasycznej polskiej diecie do lubianych oraz cenionych pokarmów należały kiszona kapusta, biały barszcz zakwaszany na mące razowej, barszcz z kiszonych czerwonych buraków, a również kwas chlebowy. Obecnie wiadomo, iż chodziło o neutralizujący wpływ kwasu mlekowego powstającego w trakcie fermentacji, jednocześnie przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej wewnątrz organizmu, oraz dużo pozostałych istotnych dla kondycji cech tych pokarmów.

Omyłki odżywiania: za niewiele jarzyn

Eksperci radzą, by jarzyny i świeże owoce, surowe oraz ugotowane, stanowiły ok. 60 procent codziennej racji posiłków, co gwarantuje równowagę kwasowo-zasadową oraz dobre działanie ciała. Cenniejsze dla organizmu  są jarzyny niegotowane, ponieważ w czasie przyrządzania posiłków 30-60 procent będących w roślinie biopierwiastków przechodzi do odwarów, które najczęściej wylewamy. Mało bywa fakt, iż obfitym bogactwem soli mineralnych są zioła. Jak potwierdzają eksperymenty, w częściach zielonych roślin jest ich więcej niż w mięsie czy jajkach. Pijąc 2-3 razy na dzień odwar z 10 g ziół wprowadzamy do ciała 1-2 g soli mineralnych.

Podstawowe błędy odżywiania: za sporo czekoladek, ciasteczek, słodkości

Węglowodany, a więc cukry stanowią kluczowy materiał energetyczny ciała, aż 50 proc. siły wywodzi się z ich redukcji. Mimo wszystko ich zbyt duża ilość doprowadza w prosty sposób do tycia. Uczeni podzielili je na proste, bo są wprost wchłaniane do krwi i złożone, ze względu na to że rozkładane są zaledwie w przewodzie trawiennym oraz tylko wówczas uwalnia się glukoza, która wchłaniana jest do krwi. Bogactwem tych ostatnich są mąka, kasze, wypieki, groch, fasola, kartofle. Nadmiar cukrów ciało gromadzi w formie glikogenu w wątrobie i mięśniach, by sięgnąć po owe rezerwy w przypadku potrzeby. Gdy mimo wszystko magazyn jest przepełniony (a zawartość zasobów u osoby dorosłej to ok. 300 g), a sięgając po następne ciasteczko, zapewniamy następnej racji węglowodanów prostych, ciało przemieszcza nadmiar do najgłębszych zasobów, a więc warstwy tłuszczu. Owe możliwości ciała są nieograniczone, o czym dowodzą osoby z wagą przekraczającą 150 kg.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Perle Bleue w promocji:
Perle Bleue
513 zł 237 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 108 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie