Najskuteczniejsza dieta odchudzająca – dieta 1000 kalorii

Najskuteczniejsza dieta odchudzająca – dieta 1000 kalorii

Redakcja

2016-10-30

brak komentarzy

Dostarczenie mniej kalorii niż potrzebuje organizm to podstawowe założenie diety 1000 kalorii. Dzięki temu deficyt w ciągu tygodnia może wynieść nawet 7000 kcal, a oznacza co najmniej 1 kg mniej. Oczywiście, musimy pamiętać, że początkowe spadki wagi to redukcja wody. Potem organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową. Co jeszcze oferuje najskuteczniejsza dieta odchudzająca?

Zasady diety 1000 kalorii

Częstym błędem jest myślenie, że wystarczy zjeść dwa duże posiłki o łącznej kaloryczności oscylującej w okolicach 1000 kcal. Niestety to powszechny błąd, który nie przyniesie pożądanych efektów. Organizm zamiast spalać na bieżąco, magazynuje energię. Aby dieta 1000 kcal była skuteczna musi być zróżnicowana. Menu zależy wyłącznie od osobistych preferencji i tabel kalorycznych. Co warto spożywać? W odchudzającym menu powinno się znaleźć chude mięso, owoce, warzywa, ryby oraz kasze. Należy także ograniczyć spożycie wędlin, tłustego mięsa, sera oraz sztucznie słodzonych napojów. Ta najskuteczniejsza dieta odchudzająca nie zaleca alkoholu. Optymalny czas trwania kuracji to 4 tygodnie, po którym okresie warto przejść na dietę 1200 lub 1500 kcal, by uniknąć efektu jo-jo.

Wady i zalety diety 1000 kalorii

Dieta 1000 kcal to dieta niskokaloryczna, która pozwala na szybką redukcję wagi. Problematyczne może być ryzyko efektu jo-jo, który pojawia się po gwałtownych zmianach żywieniowych. Wśród głównych zalet wymienia się szybkość efektów oraz zastosowanie zrównoważonej diety, opartej na wartościowych produktach. Niestety kuracja nie jest pozbawiona wad. Jej dłuższe stosowanie może prowadzić do deficytów witaminowych oraz spowolnienia metabolizmu. Musimy ponadto liczyć kaloryczność każdego produktu, by zmieścić się w limicie 1000 kcal.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta