Odchudzająca dieta bez mięsa – odchudzanie w wersji wegetariańskiej

Odchudzająca dieta bez mięsa – odchudzanie w wersji wegetariańskiej

Redakcja

2016-10-21

brak komentarzy

Dieta wegetariańska to rozwiązanie korzystne dla zdrowia pod jednym warunkiem – jeżeli stosujemy ją rozważnie. Racjonalnie ułożony jadłospis bez mięsa zmniejsza ryzyko zachorowania na wiele chorób cywilizacyjnych. Dlatego zanim odstawimy mięso w najciemniejszy zakamarek lodówki, dowiedzmy się jak układać codzienne menu, by sobie nie zaszkodzić.

Wegetarianizm to więcej niż dieta

Potoczne rozumowanie wegetarianizmu pokazuje jego jedną stronę – brak konsumpcji mięsa. W istocie wegetarianizm to znacznie więcej. To styl życia połączony ze specjalną dietą, również dietą odchudzającą. Chociaż motywy zerwania ze spożyciem produktów odzwierzęcych mogą być różne, przejście na wege-dietę powinno wiązać się ze zmianą sposobu myślenia, odejściem od stereotypów obyczajowych i zwiększeniem świadomości. Kto jak kto, ale wegetarianie doskonale wiedzą jak komponować menu, by zachować zdrowie i dobrą formę. Wielu z nich nie pali papierosów, nie pije alkoholu i prowadzi aktywny tryb życia.

Wegetariańska dieta a zdrowie

Coraz częściej pragniemy odchudzać się zdrowo i promujemy założenie „dieta bez tabletek”. Nie szukamy wsparcia w suplementach, lecz zbilansowanym jadłospisie pozbawionym mięsa. Okazuje się, że taka praktyka wychodzi na zdrowie, ponieważ wegetarianizm mniejsza ryzyko zachorowania na takie choroby jak cukrzyca typu 2 czy choroba niedokrwienna serca. Odnotowuje się także mniejszą śmiertelność z powodu niektórych nowotworów, szczególnie tych uzależnionych od sposobu żywienia. Decydując się na dietę wegetariańską, stwierdza się także niższe stężenie cholesterolu we krwi i niższe ciśnienie tętnicze, co skutecznie zapobiega miażdżycy i chorobom serca. Uwzględniająca w swoim jadłospisie dieta wegetariańska, pomoże nam nie tylko pozbyć się nadprogramowych kilogramów, wyszczuplić sylwetkę, a także poczuć się lekko we własnym ciele. Pamiętajmy, by w swoim jadłospisie zawrzeć mleko i jego przetwory, jaja, warzywa, owoce, nasiona roślin strączkowych, orzechy i produkty zbożowe, które są smaczną alternatywą przetworzonej żywności.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie