Odchudzanie po 40 roku życia- przykładowy jadłospis

Odchudzanie po 40 roku życia- przykładowy jadłospis

Redakcja

2016-09-01

1 komentarz

Z niepokojem zauważasz, że Twoja sylwetka się zmienia a ochudzanie po 40 roku życia nie przynosi szybkich efektów? To znak, że dają o sobie znać zmiany zaburzenia gospodarki hormonalnej a także wolniejsza przemiana metaboliczna. W przeciwieństwie do okresu młodości zmniejsza się zaportebowanie na energię o 1/4. W związku z tym że nie jesz dużo więcej, możesz przytyć. Jednak odpowiednia dieta dla kobiet w twoim wieku pozwolą zachować sylwetkę na satysfakcjonującym poziome.

Dieta dla kobiet- reguły

W tym okresie nasilają się zmiany miażdżycowe wynikające ze zmniejszenia stężenia „dobrego” cholesterolu HDL. Pomogą fitohormony zawarte w artykułach pochodzenia roślinnego, zwłaszcza w strączkowych warzywach. Musisz wycofać się z jedzenia ulubionych słodkości czy tłustych potraw, spożywać zdecydowanie mniej przesłodzonych owoców (posiadają za sporo węglowodanów), a dużo więcej rozmaitych warzyw. Zdecydowanie warto sięgnąć po soję a także soczewicę – posiadają także lecytynę, poprawiającą umiejętność skupienia się.

Dodaj regularny trening

Zmniejszonej aktywności towarzyszy mniejsza wydolność organizmu tkanki mięśniowej a także serca. Mogą objawić się trudności w zasypianiu, co podsyca do jedzenia późną porą a  w efekcie tycie. W tym wieku zatem przydałby się sport, który nie tylko poprawi kondycję, ale też samopoczucie.

Odchudzanie po 40- przykładowy jadłospis

Poranny posiłek: 3 łyżki muesli z szklanką mleka 0,5%, kromka chrupkiego chleba cienko posmarowanego masłem, 2 plasterki wędliny drobiowej, 1 ogórek.
II posiłek: 1 średnie jabłko, zielona herbata
Obiad: Filiżanka bulionu drobiowego z łyżką zbożowego makaronu, kalafior z sosem z papryki a także razowym tostem.
Kolacja: Sałatka jarzynowa z 10 dag pieczonej filety z drobiowe z warzywami, 1 mandarynka.

Poranny posiłek: 3 łyżki płatków z owsa, 1 szklanka odtłuszczonego mleka 0,5%.
II posiłek: pomidor lub pare rzodkiewek z pełnoziarnistym pieczywem.
Obiad: zupa jarzynowa z ziemniakiem, gołąbki z mięsem z indyka oraz warzywami.
Kolacja: plasterki chudej szynki, przykładowo polędwicy lub wędliny drobiowej, 1 kromka chrupkiego razowego chleba, pół zielonego ogórka.

 

Dieta dla kobiet nie musi być nudna. Skomponuj swój ulubiony jadłospis, aby odchudzanie po 40 było przyjemne i skuteczne. 


Dodaj komentarz

Komentarze

nstashadud

2016-10-14 06:36:52


moja mama miala b duze trudnosci ze zrzuceniem wagi. metabolizm wtedy zwyczajnie zwalnia wiec ciezej jest tez jakos go przyspieszyc.

DietaĆwiczeniaZdrowe odżywianie