Odchudzanie – porady dietetyczne, czyli słabości przekuć w zalety

Odchudzanie – porady dietetyczne, czyli słabości przekuć w zalety

Redakcja

2016-10-21

brak komentarzy

W Internecie jest dostępnych kilkadziesiąt diet odchudzających, które przekonują do swojej skuteczności. Jak wśród tylu propozycji wybrać ten najlepszy dla nas jadłospis? Niestety najczęściej wybieramy dietę najpopularniejszą i wierzymy, że w naszym przypadku sprawdzi się równie dobrze, jak u koleżanki z pracy. Jest to najczęściej popełniany błąd. Jak zatem dopasować dietę i odchudzać się skutecznie?

Zastanów się: dlaczego chceszschudnąć?

Odpowiedź na to pytanie pozwoli zdiagnozować własny kluczowy problem. Może są nim słodycze? A może nieregularne jedzenie lub zbyt mała aktywność fizyczna? Spójrzmy krytycznie na swoje nawyki i bądźmy szczere same ze sobą. Jeżeli problem diagnozujemy w podjadaniu, skłaniajmy się do wyboru diety urozmaiconej, np. Montigniaca, zamiast restrykcyjnej diety kopenhaskiej, która zakłada bardzo mało niskokalorycznych posiłków.

Nie warto stawiać także na diety oczyszczające – szybko się do nich zniechęcamy i zaprzepaszczamy nadzieję na szczupłą sylwetkę. Natomiast jeżeli naszym problemem jest słabość do słodyczy postawmy na dietę 1000 kalorii, w której słodkości zastąpimy suszonymi owocami, orzechami i owocowymi chipsami. Warunkiem jest nieprzekroczenie dziennego limitu kalorii. Dobrym sposobem jest także dieta zbilansowana, która pozwala na jeden dzień odstępstwa od odchudzania. Wówczas możemy skusić się na niewielki deser w zamian za 6 dni restrykcyjnej diety.

Pamiętaj o proteinach

Pamiętajmy, by takie nagrody organizować nie częściej niż raz w tygodniu – w innym przypadku nasze wysiłki będą daremne. Jeżeli problem upatrujemy w miłości do jedzenia dużych porcji, zastanówmy się nad dietą ze zwiększonym udziałem białka. Proteiny stanowią najmniej kaloryczny składnik diety, tym bardziej warto sięgać po chude mięso czy nabiał. Jak to możliwe? W dietach białkowych po spożyciu protein organizm jest zmuszony do większego wysiłku, który musi włożyć w ich strawienie. Przez co zwiększa się wysiłek energetyczny. Niestety wadą diety jest monotonia, dlatego przed jej rozpoczęciem warto skonsultować się ze specjalistą.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie