Pięć najlepszych sposobów na przyspieszenie odchudzania

Pięć najlepszych sposobów na przyspieszenie odchudzania

Redakcja

2016-12-29

brak komentarzy

Nie wiesz, jak zdrowo pozbyć się nadwagi? Poznaj nasze podpowiedzi - dzięki nim schudniesz najszybciej, jak to tylko możliwe!Jak przyspieszyć spalanie - 5 sprawdzonych porad.

Wyjście z tej sytuacji jest bardzo proste: JEDZ WIĘCEJ! Ale nie wszystkiego – do odbudowy masy mięśniowej (a tym samym przyspieszenia przemiany materii) wystarczy zwiększenie ilości białka w diecie. Sugerowana dawka dzienna tego składnika dla dorosłej osoby to 0,9 g na każdy kg masy ciała. Ale jeśli chcesz odbudować swoją masę mięśniową, potrzebujesz zdecydowanie więcej. Wtedy uda ci się dojść do wagi idealnej.Oto 5 zasad, po których wcieleniu w życie przyspieszysz odchudzanie do maksimum!

1. Białko od rana do wieczora

Staraj się tak układać posiłki, by w każdym znajdowało się źródło białka. Do wyboru masz sporo produktów:

- porcja chudego mięsa (100 g): schab = 21 g; polędwica wołowa = 20,1 g; udziec z indyka = 19,5 g; pierś z kurczaka= 19,3 g

- porcja ryb (150 g): tuńczyk = 33 g; łosoś = 29,8 g; śledź = 29,7 g; szprotki wędzone = 28,9 g; pstrąg = 28,8 g; dorsz = 26,5 g;

- porcja nabiału: 100 g chudego twarogu = 19,8 g; 250 g jogurtu = 10,8 g; 250 ml mleka = 7,8 g; duże jajko = 7 g;

- porcja warzyw strączkowych: 2 łyżki nasion soi = 10,2 g; 30 g suchej fasoli = 7,1 g; 50 g tofu (sera sojowego) = 6 g; 200 g fasolki szparagowej = 4,8 g;

- porcja nasion i/lub orzechów (30 g): orzeszki ziemne = 7,8 g; pestki dyni = 7,5 g; słonecznik = 7,3 g; migdały = 6 g.

Trzymaj się przy tym zasady: nabiał 3-4 razy dziennie, mięso lub ryby, warzywa strączkowe i orzechy raz na dzień.

2. Warzywa 5 razy dziennie

Oprócz białka, fundamentem twojego menu powinny być surowe i gotowane warzywa. Te również jedz przy każdym posiłku. Miej na uwadze, by nie traktować roślin strączkowych jak warzyw! Jeśli jesz na obiad fasolkę po bretońsku czy danie z soi, dodaj do nich jeszcze jakąś sałatkę.

3. Mniej cukrów i tłuszczu

Układając dietę nie zapominaj, że produkty proteinowe mają kalorie, jak wszystkie inne artykuły. Nie możesz więc po prostu dodać ich do jadłospisu. Musisz to zrobić kosztem węglowodanów. Ogranicz pieczywo do 2 kromek dziennie, zrezygnuj z białych makaronów, klusek, naleśników, pszennych bułek. Sięgaj po kasze, brązowy ryż i makarony razowe. Tłuszcz jest najlepiej energetycznym składnikiem odżywczym, więc staraj się zredukować go do 1–2 łyżek na dzień.

4. Nie mniej niż 2 litry płynów na dobę

Dietetycy zaznaczają, że przy diecie bogatej w białko trzeba pić więcej niż zwykle. Normalna zalecana dawka płynów dziennie to 1,5 litra. Ty wypijaj o pół litra więcej. Najlepsza jest oczywiście woda, herbatki ziołowe i owocowe.

5. Nie ma muskulatury bez treningu

Dzięki wysokobiałkowej diecie i średniej aktywności ruchowej będziesz w stanie powstrzymać utratę tkanki mięśniowej. To jednak za mało. Nam chodzi o to, by ten proces odwrócić! A do wytworzenia nowych mięśni, niezbędny jest trening siłowy. Nie wystarczą więc ćwiczenia kardio.Podczas takich treningów w mięśniach tworzą się mikrourazy. Przez kolejne dwie doby organizm stara się nadrobić straty i „załatać” dziury. Dzięki temu tworzy się nowa tkanka mięśniowa. A im więcej muskulatury, tym szybsze spalanie - ot, cała filozofia!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta