Psychologia odchudzania. 3 powody, przez które nie możesz schudnąć

Psychologia odchudzania. 3 powody, przez które nie możesz schudnąć

Redakcja

2016-10-21

brak komentarzy

Po raz kolejny testujesz dietę-cud? Zgodnie z założeniami powinnaś schudnąć 5 kilogramów w przeciągu trzech dni, a mijają kolejne tygodnie, lecz łazienkowa waga ani drgnie. Gdzie tkwi błąd? Czy przyczynę nieskutecznego odchudzania możemy upatrywać w złej przemianie materii, gospodarce hormonalnej czy braku motywacji? Dzisiaj zastanowimy się czym jest racjonalne odchudzanie. Psychologia odgrywa tutaj kluczową rolę – poznajmy ją.

Zbyt mało ruchu

Człowiek, który rezygnuje z aktywności ma mniejsza zapotrzebowanie kaloryczne niż aktywny sportowiec. Tymczasem kwadrans marszu dziennie to wydatek 100 kcal. To niewiele, ale w ciągu roku to daje 36000 kalorii, czyli 5 kilogram tłuszczu! Wysiłek fizyczny to najlepszy sposób na przyspieszenie przemiany materii. Codzienne prace domowe to zdecydowanie za mało. Organizm potrzebuje dodatkowych impulsów – pływania, aerobiku, jazdy na rowerze, tańca czy marszobiegu.

Zbyt rzadkie posiłki

Chociaż jadasz śniadania i obiadokolację, a oba posiłki nie są zbyt kaloryczne to nie ma mowy o utracie kilogramów – dlaczego? Zazwyczaj przyczyną jest długa przerwa między daniami, która wyzwala niedobór cukru. Wówczas wieczorem uzupełniamy zapasy. Efektem takiej praktyki jest głodowanie przez cały dzień, a następnie uzupełnianie normy wieczorem, kiedy organizm nie ma szans jej spalić.

Zbyt częste podjadanie

Podjadanie mobilizuje organizm do nieustannej pracy. Przygotowując posiłek, oglądając telewizję, czytając – kto nie smakuje nawet gryza niech podniesie rękę do góry. Najlepszym sposobem jest spisywanie niekontrolowanych i pozaregulaminowych przygryzek. Dzięki temu, czarno na białym zauważymy wszystkie dodatkowe kalorie, które zajadamy każdego dnia. Zbyt tłuste dania Niemal połowa spożywanego tłuszczu pochodzi z mięsa wieprzowego i wołowego oraz jego przetworów. Dlatego warto je zastąpić drobiem, zrezygnować z kiełbas i pasztetów, zup na tłustym mięsie, masła i żółtych serów. Dobrą alternatywą jest także mleko odtłuszczone zamiast tłustego. Pamiętajmy, by nie unikać tłuszczu w ogóle, ponieważ jest on niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania, lecz stawiajmy na ten pochodzenia roślinnego bądź z ryb morskich.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie