Skuteczna walka z kilogramami – jak pozbyć się nadwagi?

Skuteczna walka z kilogramami – jak pozbyć się nadwagi?

Redakcja

2016-10-21

brak komentarzy

Walka z otyłością to trudne wyzwanie, które stoi przed kobietami niezadowolonymi ze swojego ciała. Niestety, zazwyczaj nie wiemy, jak zabrać się za zrzucenie tych dodatkowych kilogramów. Dlatego testujemy kolejne diety, wyczerpujemy swoje ciało głodówkami, a przy tym boimy się, że właśnie wykupiony karnet na siłownie okaże się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto ze względu na brak konsekwencji w działaniu. Na szczęście, istnieją sprawdzone sposoby, by raz na zawsze pokonać nadwagę.

Fora internetowe są zalewane wypowiedziami kobiet, które są niezadowolone ze swoich kształtów:

Moja walka z otyloscia jest z góry skazana na porażkę... nie jestem typem sportsmenki, nie lubię ćwiczyć i nie wyobrażam sobie całkowicie zrezygnować ze słodyczy. Już powoli pogodziłam się z tym, że już nigdy nie będę wyglądać kobieco w swoim grubym ciele.

Dieta-cud nie działa (i nie będzie)

W mediach często spotykamy się z metodami, w których na utratę 20 kilogramów potrzeba raptem 2 tygodni. To nie prawda, dlatego nie dajmy się zwieść pozorom. Każda kolejna stworzona dieta-cud nie przyniesie takich efektów w tak krótkim czasie. Nie zapominajmy, że odchudzanie to proces, który jest rozłożony w czasie i tego czasu potrzebuje. Oczywiście, istnieją suplementy, które przyspieszają spalanie kilogramów, ale nie jest to możliwe bez połączenia kapsułek ze zbilansowaną dietą i regularną aktywnością fizyczną. Warto także uzmysłowić sobie, że drastyczne spadki wagi w krótkim czasie to utrata wody w naszym organizmie, a przy okazji spowolnienie naszego metabolizmu, obniżenie samopoczucia i pogorszenie ogólnego stanu zdrowia.

Najważniejszy jest mierzalny i realny cel

Aby osiągnąć sukces w odchudzaniu potrzebujemy jasno sprecyzowanego i określonego celu, do którego stopniowo będziemy dążyć. Powinien być ambitny, lecz realny do wykonania. Od czego zacząć? Po pierwsze, określ jak chcesz wyglądać, a następnie podziel swój plan na poszczególne etapy. Przydatne mogą się okazać cele pomocnicze. Podpowiedzmy na przykładzie. Postanawiasz zacząć biegać, zaś Twoim końcowym celem jest wystartowanie w półmaratonie za pół roku. Tak jasno określony cel będzie motorem napędowym za każdym razem kiedy będzie przyciągać bardziej ciepły koc niż buty do biegania. Podzielenie planu długoterminowego na plany tygodniowe i nagradzanie się za wykonanie zadania działa motywująco.

Kontrola efektów pracy

Nic nie motywuje bardziej niż notowanie osiąganych efektów. Aby je zaobserwować rozpocznijmy regularne pomiary swojego ciała i wagi. Poza standardowym ważeniem, zwracajmy większą uwagę na obwód newralgicznych partii ciała – brzucha, talii, ud, pośladków, ramion, klatki piersiowej. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że często możemy spotkać się z sytuacją, w której pomimo braku jednoznacznych wyników na łazienkowej wadze, chudniemy. Wynika to z przyrostu tkanki mięśniowej. Tak, ona „waży” więcej niż tłuszcz.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta