Te składniki mają więcej węglowodanów niż chleb! Poznaj właściwe typy węglowodanów

Te składniki mają więcej węglowodanów niż chleb! Poznaj właściwe typy węglowodanów

Redakcja

2016-10-16

brak komentarzy

Jeszcze nie tak dawno temu cukry były uważane za bazę prawidłowej diety, a nastepnie stały się artykułem, jakiego należy się wystrzegać. Prawda okazuje się mimo wszystko taka, że węglowodany nie są takie złe. Unikać należy tych przetworzonych, a więc pozbawionych w trakcie wytwarzania substancji odżywczych, lub tych prostych, które nie mają jakichkolwiek wartości. Właściwe typy węglowodanów przynoszą nam siły, utrzymują cukier w krwioobiegu na właściwym poziomie i posiadają dodatni wpływ na stan psychiczny. Kromka razowego pieczywa posiada 13,6 gramów węglowodanów. Jednak tych 5 elementów diety posiada zdecydowanie większą zawartość owego elementu. Oznacza to, że należy ich się wystrzegać za wszelką cenę.

Mleko sojowe

Nie zwykliśmy myśleć o mleku jako o potężnym źródle węglowodanów. Mimo wszystko w kwestii mleka sojowego okazuje się inaczej, w końcu wytwarza się je z soi, która okazuje się znakomitym bogactwem węglowodanów złożonych. Szklanka mleka sojowego posiada 15 gramów węglowodanów, 8 gramów białka, 4 gramy tłuszczu oraz jedynie 131 kcal.

Ciecierzyca

Ten wspaniały element hummusu posiada 35 gramów węglowodanów na porcję oraz wyłącznie 6 gramów wywodzi się z węglowodanów. Co więcej, ciecierzyca okazuje się niskokaloryczna (wyłącznie 210 kcal na porcję), a za to proponuje 11 gramów białka oraz 10 gramów włókien pokarmowych.

Jabłka

Nie jest w to prosto uwierzyć, ale jedno znaczne jabłko posiada 27 gramów węglowodanów. Do tego dochodzi 5 gramów włókna pokarmowego zaspokajającego ssanie w żołądku, 114 kcal oraz 1,5 grama tłuszczu.

Słodkie rodzynki

Już ćwierć kubka tego słodkiego przysmaku posiada 33 gramy węglowodanów, a więc ponad dwa razy więcej niż kromka pieczywa. Mimo wszystko należy się ich pozbywać z jadłospisu, ponieważ mogą poszczycić się tym, że posiadają w swoim składzie 123 kcal, 1,5 grama włókien pokarmowych oraz 309 miligramów potasu.

Słodkie ziemniaki

Białe kartofle znane są z ogromnej obecności węglowodanów. Mimo wszystko średni okaz pomarańczowej odmiany owego warzywa posiada 24 gramy węglowodanów, 105 kcal, doskonałe porcji witaminy A oraz potasu. Naturalna słodkość powoduje, że doskonale nadają się na przegryzkę. Da się je piec w całości lub kroić na kawałki, by osiągnąć złote, pieczone chipsy.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie