Wybierz odpowiednie pory posiłków i podkręć swój metabolizm

Wybierz odpowiednie pory posiłków i podkręć swój metabolizm

Redakcja

2016-10-23

brak komentarzy

Twoim marzeniem jest doskonała sylwetka? Chcesz podkręcić tempo przemiany materii, ale nie wiesz, jak to zrobić? Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest spożywanie posiłków o odpowiednich porach, dostosowanych do indywidualnego stylu życia. Wypracuj regularność w jedzeniu, a Twój metabolizm będzie chodził jak w zegarku.

Godzina 6.00 - 8.00

O tej porze włącza się Twój hormonalny budzik. Kortyzol podnosi poziom cukru we krwi, dzięki czemu masz energię, aby zacząć dzień (lub co najmniej zaparzyć kawę). Śniadanie od razu po wstaniu z łóżka podwaja ten efekt, ale nadmiar kalorii odkłada się w talii. Dlatego pierwszy posiłek zjedz po godzinie od otwarcia oczu.

Godzina 7.00 - 9.00

Zapamiętaj - pożywne śniadanie zmniejsza ryzyko podjadania w trakcie dnia. Oprócz węglowodanów i białka, dołącz do swojego menu zdrowe tłuszcze, aby korzystać z ich energii przez cały dzień.

Godzina 10.00

Pierwsza kawa nie powinna być wcześniej niż o godzinie 10. Musisz wiedzieć, że kortyzol to zastępca kofeiny. Jeżeli połączymy go z mocnym espresso, to kawa przestanie na nas działać, a organizm wypadnie z dobowego rytmu.

Godzina 12.00 - 14.00

Czy wiesz, że badania specjalistów ds. żywności i żywienia wykazały, że osoby jedzące lunch wcześniej traciły na wadze szybciej w przeciwieństwie do konsumentów, którzy jedli to samo, lecz później? Niech dodatkową zachętą do wcześniejszego posiłku będzie większa oferta obiadowa. Godzina 14:00 To ostatni dzwonek na uzupełnienie kortyzolu kofeiną. Zrób to ostatni raz w ciągu tego dnia, jeżeli nie chcesz mieć problemu z zaśnięciem.

Godzina 15:00 - 16:00

O tej porze najczęściej budzi się ochota na słodycze. W tym momencie najważniejszym zadaniem jest zwalczenie pokusy. Jak to zrobić? Oczywiście można spróbować medytacji, jak i dynamicznie maszerować przez 10 minut, aby w ten sposób dotlenić mózg i poprawić koncentrację, tłumiąc ochotę na słodkości.

Godzina 18:00 - 21:00

W tym przedziale wybierz białko, węgle i zdrowe tłuszcze, które zapewnią Ci uczucie sytości do rana. Między kolacją a snem najczęściej bez namysłu sięgamy po tuczące przekąski, dlatego zaplanujmy czas, aby nie myśleć o kulinarnych pokusach.

Godzina 22:00 - 23:00

Złe wieści dla wielbicieli wieczornych seansów filmowych. Osoby, które kładą się do łóżka później niż o 23 i nie dosypiają, poza stałym zmęczeniem są bardziej narażone na otyłość - przestrzegają specjaliści z portalu Lepszy Trener.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie