Zalety jedzenia brukselki

Zalety jedzenia brukselki

Redakcja

2017-02-12

brak komentarzy

Kolejnym przedstawicielem świata „drogocennych roślin" okazuje się brukselka. Ta minimalistyczna wersja kapusty, która własne korzenie przypisuje terenom europejskim, również ma dużo korzystnych cech.

Brukselka – cechy

Brukselka, analogicznie jak znaczna część owoców a także warzyw, ma dużo drogocennych cech na rzecz naszego organizmu. Pierwszą a także zarazem najistotniejszą z nich okazuje się występowanie w owej roślinie sulforafanu. Związek taki cechują silne właściwości przeciwutleniające, co znajduje efektywne wykorzystanie w razie kuracji schorzenia nowotworowej w obszarze jelita, piersi, płuc czy prostaty. Konsumowanie brukselki powoduje także znaczne korzyści dla kobiet. Porcja 61 μg foliowego kwasu obecnego w roślinie okazuje się dość dobrym bogactwem tego związku dla wszystkich przyszłych a także obecnych matek. Kwas foliowy stabilizuje dużo mechanizmów hormonalnych wewnątrz organizmu i warunkuje odpowiedni przebieg ciąży.

Idealna dla mam

Włączenie brukselki na stałe do naszego menu niesie także inne korzystne aspekty dla naszego zdrowia. Wysoka zawartość danych w wit. K pomaga powiązać tę roślinę z wpływem antybakteryjnym, przeciwbólowym, przeciwgrzybicznym a także przeciwzapalnym.

Gotowanie

Brukselka musi być wrzucona do gotującej się już wody, a sam efekt przyrządzenia musi zachodzić bez przykrycia. To nad wyraz ważne, ponieważ dzięki gotowaniu bez pokrywy uda nam się pozbyć siarkowych gazów, które nadają przykry smak a także aromat roślinie. Dla pewności można także dorzucić nieco mleka lub kawałek chleba w celu zniwelowania niepotrzebnej goryczki. Osoby gotujące na parze mogą zaś dorzucić szczyptę cynamonu bezpośrednio przed przyrządzeniem warzywa.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie