Jakie suplementy stosować uprawiając crossfit?

Jakie suplementy stosować uprawiając crossfit?

Redakcja

2016-10-16

2 komentarze

Coraz bardziej popularną dyscypliną sportową staje się w Polsce crossfit. Ten przybyły do nas zza Oceanu trening polega, w wielkim skrócie, na maksymalnym zmęczeniu ciała w jak najkrótszym czasie. Na program ćwiczeniowy składa się mnogość przeróżnej maści ćwiczeń, w tym podciąganie się, bieganie czy nawet podnoszenie ciężarów. Ta różnorodność sprawia, że może go ćwiczyć każdy. Pytanie: jakie suplementy stosować uprawiając crossfit?

Suplementy a crossfit – co warto wiedzieć, by polepszyć jakość treningu

Odpowiednio dobrany plan suplementacyjny sprawi, że łatwiej będzie Ci pokonać dojmujące uczucie przemęczenia, a więc szybciej będziesz mógł/mogła powrócić do wykonywania zaplanowanych ćwiczeń. Na rynku istnieje bardzo wiele suplementów, ale my pomożemy Ci odnaleźć się w gąszczu tych skomplikowanych informacji. Oto parę najpopularniejszych preparatów, które z pewnością poprawią Twoje crossfitowe wyniki.

Kreatyna

Niezwykle skuteczna i znana. Wie o niej prawie każdy, kto choć raz doświadczył w życiu fascynacji siłownią i bodybuildingiem. Kreatyna pomaga w regeneracji mięśni po wysiłku i polepsza wydolność układu sercowo-naczyniowego. To najbardziej podstawowy i konieczny wręcz suplement dla tych, którzy planują rozpocząć przygodę z crossfitem. Dostępny jest praktycznie w każdym sklepie z tego typu preparatami.

Karnityna lub L-karnityna

Nazwa jej przypomina sławną, wspomnianą już kreatynę i często z nią jest właśnie mylona. To kolejny doskonały „kompan” dla każdego crossfitera. Pod względem charakterystyki chemicznej, L-karnityna to aminokwas, który pozwala przekłuć niechciany tłuszcz na tak potrzebną w czasie treningu energię. Można ją uzyskać drogą suplementacji, ale na pewno o wiele przyjemniejszym będzie skorzystanie z naturalnych jej źródeł, czyli nabiału, jagnięciny, wołowiny lub awokado.

Magnez i cynk

Dobrym uzupełnieniem diety crossfitera są znane nam wszystkim magnez i cynk. Te suplementy diety nie tylko uzupełniają regeneracyjne właściwości kreatyny, ale i wspomagają odpowiedni jakościowo wypoczynek – tak potrzebny przy wzmożonym i gwałtownym wysiłku, jakiego wymaga od nas trening typu crossfit. Cynk zapewnia naprawę tkanek, magnez zaś odpowiedzialny jest za skuteczną relaksację po wizycie u wymagającego instruktora. Duże ułatwienie stanowi fakt, że są one dostępne w każdej aptece.

Suplementy i trening – na co zwracać uwagę?

Wybierając suplementy dla crossfitera, niezależnie od tego, czy jest on początkującym czy zawodowcem, musimy zwracać uwagę na ich regeneracyjne właściwości. Dobrze jest również poszukać specyfików, które tłuszcz wykorzystają jako paliwo w naszych treningach. Pamiętać musimy także o białku serwatkowym – podstawie w diecie każdego, kto planuje intensywne treningi, nie tylko typu crossfit. Całość uzupełnić można stosownymi mieszankami witaminowymi i dobraną do intensywności ćwiczeń zdrową dietą.


Dodaj komentarz

Komentarze

pandemonium5488

2016-10-21 09:43:32


crossfit jest la mocarzy... ja to nie daję rady...

m100m10

2016-10-17 11:52:12


tutaj przydadzą się chyba mocne suplementy bo to jest dość wysiłkowy sport

ĆwiczeniaSport