Kiedy i co zjeść po treningu?

Kiedy i co zjeść po treningu?

Redakcja

2016-08-31

brak komentarzy

Zwlekanie ze zjedzeniem posiłku po treningu powoduje, że nasze możliwości regeneracji glikogenu spadają aż o 66%. Natomiast w trakcie uprawinia sportu okazuje się to sprawa kluczowa. Uszczuplone zapasy glikogenu mięśniowego wpływają na gorszą odbudowę a także niekorzystnie wpływają na nasze dobre samopoczucie. Jeżeli w porę nie zjemy pełnoartościowego posiłku, będzie nam ciężej zyskać siły po przebytym treningu.

Złota godzina

W świecie sportu przyjęło się (opierając się na doświadczeniach a także wynikach uczenia się), że ciało wymaga do 60 min. na "skonsumowanie" wysokowęglowodanowej zakąski. To 60 min. przejawia związekz powysiłkową aktywnością enzymów które odpowiadają za odnowę zasobów glikogenu.Jak wiadomo, jedne hormony (przykładowo adrenalina a także testosteron) wzrastająw okresie ćwiczenia, inne zaś (przykładowo insulina) zmniejszają poziom. Aktywność hormonów zaczyna spadać dopiero po ćwiczeniach. Badacze zaobserwowali, że zaangażowanie enzymów zostaje wysoka przez czas mniej więcej 60 minut po zakończeniu treningów.

Co spożywać po ćwiczeniach?

Poniżej przetestowane przykłady pokarmów, które zawierają odpowiednią proporcję sacharydów do białek:- płatki zbożowe z mlekiem lub jogurtem sprawdzonym + 2 pełnoziarniste kromki (lub tosty) z orzechowym masłem;- jogurt czysty z odrobiną świeżych owoców (banan, jabłko, pomarańcza, brzoskwinia);- serek wiejski z muesli + banan (pojedynczy przeciętnej rozmiarów banan to mniej więcej 115 kcal);- tuńczyk z waflami ryżowymi + bagietka z serem.

Białko po ćwiczeniach

Jeżeli nie zapewnimy siły w właściwym okresie, organizm sam sięgnie po białko z naszych mięśni, redukując ich masę a także ograniczając szansy regeneracyjne. Włókno pokarmowe w tym razie okazuje się najłatwiejszym bogactwem do pobrania siły na rzecz "gotujących się" jeszcze po ćwiczeniach mięśni.

Zasada 60 min. obowiązuje i niezmiennie starajmy się mieć coś w plecaku. Dojście do domu, natrysk a także dużo innych działań zajmuje tyle czasu,że zbyt łatwo bywa przegapić idealny moment na skonsumowanie wysokoenergetycznego produktu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianieSport