Bądź aktywna i przechytrz grypę!

Bądź aktywna i przechytrz grypę!

Redakcja

2016-10-23

brak komentarzy

Regularny trening może sprawić, że grypa Cię ominie szerokim łukiem. Bądź szybsza od choroby i już teraz rozpocznij przygotowania do zimniejszego sezonu. Sprawdź, jak trenować oraz co układać na talerzu, aby odporność rosła razem z Twoją formą. 

Witaminy raz!

Zanim Twoje koleżanki z pracy zaczną brać zwolnienia chorobowe, zabezpiecz się przed grypą i już teraz zaopatrz swoją spiżarnię. Natka pietruszki, czosnek, jagody, morskie ryby, migdały, kasze - to Twoi sprzymierzeńcy. Możesz też rozejrzeć się za suplementami, które uzupełnią niedobory witamin i składników mineralnych, a tym samym zwiększą odporność. 

Śpij na zdrowie

Treningi przynoszą efekty jedynie, gdy Twoje mięśnie mają okazję się po nim zregenerować. Najsprawniej to przebiega podczas snu. Dlatego zarywanie nocy dla kariery czy towarzyskich spotkań możesz przypłacić słabszą formą i opuchniętymi oczami. Co gorsza, osoby stawiające na sen krótszy niż ośmiogodzinny są bardziej podatne na przeziębienie.

Trzymaj wirusy na dystans

Czy wiesz, że wystarczy 40 minut dziennie przeznaczyć na marsz, aby zmniejszyć o połowę przeziębienia? Wyniki porównano do osób, które w tym czasie spędzają czas w domu. Jedna uwaga dla sportowców długodystansowych - jeżeli trenujecie dłużej niż 75 minut, zadbajcie podwójnie o swój układ odpornościowy. 

Pamiętaj o dezynfekcji

Nie zapominaj, aby na sali treningowej dbać o higienę równie mocno, jak o własną formę. Dlatego dezynfekuj bidon czy matę do jogi. W sezonie grypowym lepiej sprawdzą się mniej zatłoczone miejsca. Gdy trenujesz na świeżym powietrzu, nigdy nie wracaj do domu w spoconych ubraniach, nawet jeżeli jedziesz autem. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

SportChoroby i dolegliwości