Co warto jeść ze skórką?

Co warto jeść ze skórką?

Redakcja

2016-11-25

brak komentarzy

Przygotowując świeże owoce do posiłków, przeważnie bez zastanowienia wyzbywamy się skórki, nie zwracając uwagi na jej domniemane korzyści lecznicze. Natomiast nie jest sekretem, iż zaraz pod nią są najbardziej drogocenne substancje pokarmowe – witaminy, włókno pokarmowe, sole mineralne. Poniżej cztery przykłady elementów diety, których skórki dobrze nie wrzucać.

Migdały

Kolejnym razem, wybierając migdały, nie wybieraj te obrane. Brązowa skórka migdałów uaktywnia pracę dobrych drobnoustrojów w jelitach, wspierając proces metabolizmu. Analizy zaprezentowane na łamach czasopisma „Journal of Nutrition” dowiodły, iż skórka migdałów posiada kluczowe dla kondycji flawonoidy, które w kombinacji z witaminą E, obecną w miąższu orzechów, efektywnie zmniejszają zakres cholesterolu. Konsumując migdały bez skórki, pozbawiamy się szansy zmniejszenia „niedobrego cholesterolu”.

Cytrusy

Spożytkuj startą skórkę pomarańczową, dokładając ją do deserów. TYmczasem starta skórka z cytryny doskonale nada się jako dodatek do potraw makaronowych, a grejpfruta – do sałatek. Pomarańczowa skórka w czekoladzie gorzkiej okazuje się nie wyłącznie pyszna, lecz również niesamowicie zdrowa. To wobec tego, iż posiada jakieś cztery razy więcej włókna pokarmowego niż wnętrze tych owoców oraz sporo histaminy i antyoksydantów, które pomagają w profilaktyce różnym dolegliwościom, takim jak stan zapalny oskrzeli, przeziębienie, grypa, czy rak.

Jabłka

Im bliżej ogryzka, tym mniej wartości wzmacniających. Porzuć myśl o obieraniu jabłka i spożywaj je razem ze skórką, a zafundujesz sobie zdecydowanie więcej dobrych składników. Eksperymenty zaprezentowane na łamach czasopisma „PLOS ONE” informują, iż skórka jabłka przejawia cechy redukujące zły cholesterol i inne tłuszcze w krwioobiegu, ograniczając dzięki temu niebezpieczeństwo schorzeń mięśnia sercowego, nadwagi i cukrzycy typu 2. Skórka jabłka wpływa również jak doskonała odżywka dla tkanki mięśniowej, działając profilaktycznie przeciwko ich zanikaniu.

Cebula

Ta informacja może dla licznych okazać się zaskakująca. Analizy wykonane poprzez badaczy z Uniwersytetu Cranfield w Wielkiej Brytanii dowiodły, iż skórka cebuli posiada flawonoidy, które posiadają silne właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające. Dlatego wierzchnia warstwa cebuli dobrze polepsza stan naszego organizmu. Wobec tego poleca się dorzucać do zup cebulę razem wraz ze skórką. Gdy zupa okaże się gotowa, trzeba wyłowić wierzchnią, twardą warstwę, a duża partia jej substancji wzmacniających pozostanie w wywarze.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie