Dieta dla maturzystów

Dieta dla maturzystów

Redakcja

2016-12-04

brak komentarzy

Dieta dla maturzystów jest bogactwem energii koniecznej w czasie intensywnego wysiłku umysłowego. Dzięki mnogości właściwych witamin, soli mineralnych i pozostałych substancji wzmacniających przyczynia się do polepszenia koncentracji, kondycji intelektualnej i powiększa ochotę od uczenia się. Zobacz, co spożywać przed maturą i po które składniki najdogodniej sięgnąć w dniu egzaminu.

Dieta dla maturzystów musi być obfita w witaminy, sole mineralne i inne odżywcze składniki wzmacniające zdolność zapamiętywania i koncentracji, mimo wszystko głównie musi być odrobinę więcej tucząca niż klasyczna dieta. Badacze już dawno dowiedli, iż w czasie wysiłku umysłowego redukuje się bez zmian, czy więcej, kalorii, co w trakcie treningu. Według badaczy, by mózg mógł przetrwać i działać właściwie, należy dać minimum 0,1 kcal na minutę. W czasie intensywnego wysiłku psychicznego liczba ta przyspiesza do 1,5 kcal w okresie każdej minuty. Wynika z tego, iż wzmożony trud intelektualny potrzebuje transportu znacznie większej ilości kalorii w formie glukozy. Czemu akurat glukoza, a więc węglowodany (cukry), są tak istotne w jadłospisie maturzysty? Gdyż to z nich mózg zdobywa moc. Na deficyt cukrów w jadłospisie bardzo wrażliwa jest kora czołowa, a więc obszar odpowiadający za myślenie. POnieważ zmniejszenie cukru w krwioobiegu wywołuje, iż przestaje się logicznie myśleć, gubi się zdolność zapamiętywania i koncentracji. Jednak, sięgnięcie wtenczas po słodkości czy słodkie napoje nie polepsza sytuacji, bo takiego rodzaju składniki nagle unoszą poziomu glukozy w krwioobiegu, czego rezultatem może okazać się senność i rozleniwienie mózgu. Najlepsza techniką na polepszenie jego pracy jest częste spożywanie niedużych dań składających się z elementów diety o niewielkim ig, które gwarantują stałą dostawę siły do mózgu.

Dieta dla maturzysty - co spożywać przed maturą?

Przyszły maturzysta musi wycofać się z popijania małej czarnej, która wypłukuje z ciała drogocenne dla polepszenia pamięci i skupienia się witaminy i minerały, a również przyczynia się do dysfunkcji snu. Trzeba ją podmienić na przykład zieloną herbatą, która także okazuje się kopalnią pobudzającej kofeiny, a na dokładkę korzystnie rzutuje na stan organizmu, między innymi przez uwolnienie ciała z toksyn. TYmczasem wariantem dla kalorycznych soków z bąbelkami czy tych dodających energii są świeżo wyciskane soki, szczególnie te z warzywami, bez dodatku węglowodanów. Nie można zapomnieć o wodzie mineralnej, która odpowiada między innymi za przewodnictwo bodźców nerwowych, bez których wykluczone byłoby myślenie, kojarzenie i absorbowanie wiedzy. Z kuracji należy koniecznie wyeliminować wysokoprocentowe trunki, bo zalicza się do związków sztucznych, które zmniejszają zakres inteligencji.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie