Domowe sposoby na wzmocnienie odporności organizmu!

Domowe sposoby na wzmocnienie odporności organizmu!

Redakcja

2016-09-30

brak komentarzy

Gdy nasza odporność jest osłabiona, choćby banalne przeziębienie jest w stanie na parę dni wytrącić z życia, nie mówiąc już o zapaleniu gardła, oskrzeli, anginie czy grypie. Ale są metody, które uratują cię bezpośrednio przed chorobą, mimo że wszyscy dookoła kichają.

Dieta na umocnienie wydolności

CIągu należy zjeść coś ciepłego. Wspaniale rozgrzeje talerz ciepłej zupy. W miejsce zawiesistego krupniku dobrze wybrać zupę warzywną – tuczy, a daje licznych składników. Na drugie – niskotłuszczowe mięso lub ryba, do owego gruba kasza lub brązowy ryż a także na pewno dawka jarzyn. Stroń od pokarmów tuczących, ponieważ nadwaga pogarsza układ odpornościowy a także szybciej wówczas złapać infekcję. Hoduj kiełki oraz natkę. Transportują bardzo wielu witamin także soli mineralnych, oraz białko i kwasy omega-3. Kiełkujące rośliny tworzą także chlorofil i enzymy umacniające ciało. Uchronią bezpośrednio przed wpływem wolnych rodników, polepszają układ odpornościowy a także metabolizm. Kiełki a także natkę należy spożyć niegotowane, ponieważ wysoka temperatura niszczy ich drogocenne substancje. Spożywaj mrożonki a także kiszonki. Do któregokolwiek dania spożywaj jarzyny, najrozsądniej niegotowane lub ugotowane na parze. Zrób użytek z mrożonek – przynoszą niemal tyle samo witamin a także soli mineralnych co świeże jarzyny.

Relaks także polepsza układ immunologiczny organizmu!

Wielomiesięczne zdenerwowania psychiczne zmniejszają kondycję sił obronnych. Chociażby z tego względu musimy nauczyć się radzić sobie ze stresem. Planuj ćwiczenia tak, by dziennie wygospodarować nieco czasu na relaks. Znajdź moment dla bliskich, obejrzyj ulubiony serial, weź odprężającą kąpiel z odrobiną olejku lawendowego lub mandarynkowego także z dystansem spójrz na stresujące cię przypadki. Troszcz się także o sen (7–8 godz.). Długotrwałe zmęczenie a także przemęczenie zwiększą podatność na zakażenia.

Hartowanie ciała

Weź każdego dnia naprzemienny, ciepło–zimny natrysk. Ciało przyzwyczaja się do zmian temperatury i krwionośne naczynia robią się zdecydowanie mniej delikatne na chłód, nie kurczą się także nie hamują reakcji odpornościowej. Prościej wówczas obronić się bezpośrednio przed bakteriami i wirusami. Zabieg rozbudza dostawę komórek odpornościowych do komórek ciała, polepszając układ odpornościowy, a także zwiększa poziom siły.

Właściwe ubranie to podstawa

Odziewaj się stosownie do pogody. Intensywne wychłodzenie ciała prowadzi wyczerpania wydolności. W miejsce jednego grubego swetra dobrze włożyć 2 cienkie. Strój na cebulkę dobrze trzyma uczucie gorąca także za każdym razem można coś zdjąć, gdy zrobi się za gorąco. Nie zapominaj o czapce, szaliku, rękawiczkach a także butach, które nie przemakają.

Wywietrz zarazki z mieszkania

Temperatura w domu nie musi przekraczać 18–20°C. Dobrze, gdy okazuje się zimniej niż za gorąco, ponieważ wirusy a także drobnoustroje uwielbiają uczucie gorąca. Oprócz tego w przegrzanym powietrzu jest zdecydowanie mniej wilgoci, przez śluzówki w nosie także ustach wysychają także nie stanowią skutecznej ochrony bezpośrednio przed bakteriami i wirusami. Aby nawilżyć powietrze oraz uwolnić się od zarazków, należy parę razy każdego dnia otwierać okna, na pewno bezpośrednio przed pójściem spać. Na wieczór najdogodniej przykręć grzejniki a także śpij przy otwartym oknie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

MężczyznaKobieta