Jak jeść zdrowo i cieszyć się życiem?

Jak jeść zdrowo i cieszyć się życiem?

Redakcja

2016-12-23

brak komentarzy

Utrata 5 kg w okresie trzydziestu dni to duży test dla naszego ciała i umysłu. Zwłaszcza jeśli pragniemy zrobić to w sposób właściwy i nie obawiać się efektu jojo.

Proste zasady zdrowego żywienia

1)Prosty przepis na kontrolowanie ilości przyjmowanego jedzenia to przyrządzanie posiłków w domu i chowanie ich w specjalne, plastikowe pudełka, które pozwolą nam zabrać jedzenie na wynos. Za pomocą tego typu zabiegów uchronisz się od kupowania słodkich bułek i nie będziesz skazany na pracownicze bistro. Możesz zjeść jedynie to, co weźmiesz. Dbaj zatem o to, by dania były apetyczne: barwne, przyprawione ziołami, ładnie udekorowane, z dodatkowymi składnikami, które lubisz. Naszykuj warzywa do przegryzania - obierz marchewki, potnij seler naciowy.

2)Pij a nie będziesz głodny. Osoby, które systematycznie się nawadniają mało kiedy podjadają w czasie między posiłkami.

3)Nie zawsze umiemy rozróżnić wrażenie głodu od zwyczajnego kaprysu. Dlatego, zanim sięgniesz po kolejną przekąskę, lepiej chwilę odczekaj.

4)Zdecydowanie warto też wypijać do dwóch szklanek wody co najmniej na pół godziny przed jedzeniem. Eksperymenty przeprowadzone w USA dowiodły, że ludzie którzy wykorzystywali tę metodę przez ok. 90 dni stracili ok. dwa kilogramy bez stosowania jakiejkolwiek diety odchudzającej.

5)Nie wyrzekaj się tłuszczu. Przeświadczenie, że tłuszcz, który zjadamy potem gromadzi się na biodrach i udach musi odejść do lamusa. Dobry tłuszcz to właściwie anty-cukier - odmładza cerę, syci na długo, neutralizuje głód na słodkości utrzymując stały poziom glukozy we krwi, wspiera również absorbowanie witamin. W związku z tym włącz "dobry" tłuszcz do swojego menu. Jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe odszukać możesz w orzechach, nasionach, olejach, rybach, owocach morza i w awokado.

6)Ostrożnie wybieraj cukry. Dr Lydia Bazzano z Uniwersytetu Tulane w Nowym Orleanie przez rok śledziła walkę z kilogramami 148 osób z nadwagą. Ci, którzy konsumowali zdecydowanie mniej niż 40 g sacharydów na dzień (chleba, makaronu czy słodkości) schudli o 3,5 kg więcej aniżeli ci, którzy ograniczyli tłuszcz. Staraj się więc dodawać do surówek oliwę, ale nie dodawaj grzanek. Ograniczenie sacharydów i zastąpienie prostych złożonymi ma korzystny wpływ nie jedynie na sylwetkę, ale także na zdrowie: obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Z kolei produkty takie jak light czy low fat zazwyczaj wzbogacone są o cukier, wodę i konserwanty.

7)Nie zapominaj również o tym, że na spożywanie cukrów są mniej i bardziej właściwe pory. Sacharydy wieczorem to jedna z najmniej korzystnych rzeczy, które możesz zrobić będąc na diecie. Ich nadmiar o tej porze powoduje, że odłożą się w formie nadprogramowych kilogramów. W związku z tym zamiast owoców, makaronu czy pieczywa na wieczorny posiłek zjadajmy potrawy o dużej zawartości białka.

8)Włókno pokarmowe to idealny sposób na przetrwanie napadów głodu. Doskonale wypełni żołądek sprawiając, że dłużej będziemy czuć się nasyceni. Błonnik powinien spożywać każdy, niezależnie od tego, czy się odchudza.

9)Nie forsuj się. Jeżeli do przestrzegania jadłospisu dorzucisz zaangażowanie w aktywność ruchową trzy razy w przeciągu tygodnia, efekty będą widoczne błyskawicznie. W takiej sytuacji łatwo jednak przesadzić i nie dać sobie czasu na regenerację narażając tkankę mięśniową na katabolizm. Prowadzi to niechybnie do takich skutków ubocznych jak zwisająca skóra czy ponowne i szybsze przybieranie na wadze. Na starcie nie trenujemy za wiele, żeby nie wycieńczyć ciała. Nawet jeśli mamy siłę i pragniemy z siebie dać jak najwięcej, nie nadwyrężajmy się. Jak upewnić się, czy poświęcamy odpowiednio dużo czasu na odbudowę organizmu po treningach? Jeżeli gubimy centymetry, ale nadal mamy energię oznacza to, że proces gubienia wagi zachodzi prawidłowo.

10)Jeżeli podjadasz w trakcie przyszykowywania potraw nie zapominaj, że zbędne kalorie, które w ten sposób konsumujesz mogą równać się jednemu kompletnemu posiłkowi! Na przegryzanie jest rada. Żuj gumę. Miętowy smak zmniejszy ochotę na kosztowanie przygotowywanych posiłków.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaZdrowe odżywianie