Zdrowe przekąski na imprezę

Zdrowe przekąski na imprezę

Redakcja

2016-08-23

3 komentarze

Imprezy to arcytrudny moment dla naszej silnej woli. Alkohol wzmaga uczucie głodu oraz zazwyczaj sięgamy po obfite (zbyt duże…) ilości kalorycznych przysmaków. Są mimo wszystko metody, dzięki którym utrzymamy zdrową sylwetkę.

Roladki z tortilli lub naleśników

Tortillę lub naleśnika smarujemy dowolna pastą, przykładowo guacamole, humusem, twarożkiem doprawionym cebulką – ważne, żeby sos był gęsty a także nie wyciekał z placków. Układamy na to dowolną sałatę oraz dodatki, przykładowo łososia wędzonego, paprykę, ogórki. Zwijamy w rulon a także kroimy na zmniejszone kawałki. Mając pod dłonią tortille, możemy również wykonać tacos lub burrito. Kuchnia meksykańska jest pełen w wiele smakowitych przysmaków.

Domowe chipsy

Można je wykonać z kartofli, batatów, pietruszki a choćby jarmużu. Pokrojone w cienkie plastry warzywa pomieszaj w misce z oliwą, solą, papryką słodką a także ostrą. Piecz w 220⁰C przez kilka min., aż staną się chrupkie

Warzywa z hummusem

Najprostsza przystawka, która do gustu przypadnie nie jedynie weganom. Hummus swobodnie przygotować samemu, wychodzi dużo taniej a także okazuje się smaczniejszy. Jedyne czego potrzebujemy to blender lub robot kuchenny. Hummus, z wyjątkiem gotowanej ciecierzycy, posiada pastę tahini z sezamu, czosnek, sok z cytryny sól a także kmin rzymski. Warzywa, przykładowo marchewki, seler naciowy, białą rzodkiew, kroimy w słupki a także maczamy w hummusie

Zdrowe zakąski – na słodko

Dla amatorów słodkości można naszykować czekoladowe brownie – okazuje się to najszybsze a także najprostsze ciasto. Można je wykonać z mąki, jajek, masła a także czekoladowych przysmaków lub w wersji bezglutenowej z czerwonej fasoli, banana zamiast węglowodanów a także odtłuszczonego kakao. Tarty to także błyskawiczne wypieki, które wyjdą za każdym razem. Nie ma mowy o zakalcu! Daktylowe pralinki to idealna szybka przegryzka. Starczy namoczyć porcję daktyli we gorącej wody, odlać wodę a także wrzucić do blendera daktyle z łyżką gorzkiego kakao, połową kubka wiórek kokosowych a także bananem. Jeżeli staną się mało słodkie, można dorzucić stewię, ksylitol lub miód. Z masy formować kulki a także obtaczać je w wiórkach kokosowych.


Dodaj komentarz

Komentarze

anker175

2016-10-18 18:46:20


chipsy z jarmużu - przepyszne!!!!

patryk

2016-10-10 10:17:06


hehe na imprezie to nic nie jest zdrowe! ;P

beata13065

2016-08-23 12:01:55


Świetne propozycje!

DietaZdrowe odżywianie